Projektledare
Stiftelsen Activa i Örebro län / Organisationsutvecklarjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stiftelsen Activa i Örebro län i Örebro,
Hallsberg,
Lindesberg,
Hällefors eller i
hela Sverige Stiftelsen Activa i Örebro län bildades 1989. Våra huvudmän är Örebro läns landsting och Örebro kommun. Stiftelsen Activa har ett trettiotal anställda och har verksamhet i länets alla tolv kommuner. Activa's uppdrag är att stödja arbetslösa som pga funktionsnedsättning och /eller ohälsa har svårt att få fäste på arbetsmarknaden. Activa har sedan starten samverkat med Örebro universitet och målet är att verksamheten ska vara evidensbaserad.
Actíva arbetar i projekt för att utveckla verksamheten, utveckla arbetsmetoder, arbeta med nya målgrupper och för att påverka attityder till funktionshindrades möjligheter på arbetsmarknaden.
Aktuell ledig tjänst
Actíva har tillsammans med kommunerna i norra Örebro län, Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora genom samordningsförbundet SOFINT har beviljats projektmedel till projektet â€SAMS†från Europeiska socialfonden, ESF. Vi söker nu en projektledare.
Projektets syfte är att minska risken för utanförskap unga arbetslösa och för långtidssjukskrivna män och kvinnor, och öka deras förmåga till egen försörjning genom arbete.
Projektet syftar också till att utveckla reell och hållbar samverkan mellan aktörer i de fyra kommunerna och mellan offentlig sektor, den sociala ekonomins företagande och den ideella sektorn.
Projektansökan kan läsas i sin helhet på Activa's hemsida se,
www.s-activa.sePubliceringsdatum2010-02-01Dina arbetsuppgifterSom projektledare ansvar du för att projektet genomförs i enlighet projektplanen. Det innebär att du främst kommer att arbeta med att utveckla samverkan mellan aktörerna, initiera till nya verksamheter enligt projektbeskrivningen, stimulera och inspirera dem som arbetar med projektdeltagarna, följa upp och rapportera till styrgrupp och ESF.
Arbetet genomförs i nära samverkan med representanter för projektägaren och samverkansparterna som står bakom projektet.
Projektledaren ansvarar själv för planering på lång och kort sikt.
KvalifikationerGärna högskoleutbildning med inriktning på beteendevetenskap, projektledning eller liknande men det är inte ett absolut krav.
Kännedom och erfarenhet från arbete inom politiskt styrda organisationer värderas högt
Erfarenhet och engagemang i föreningslivet är meriterande.
Det är också värdefullt med erfarenhet från arbetsinriktad rehabilitering eller från arbetsmarknadsområdet.
Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.
Dina personliga egenskaperDu är en engagerad person som gärna tar dig an nya uppgifter, som är utåtriktad och gärna utvecklar samarbete och stimulerar till utvecklingsprocesser. God samverkansförmåga, integritet och förmåga att arbeta självständigt är viktigt. Du måste kunna utrycka dig väl i tal och skrift.
Erfarenheter från verksamheter i föreningsliv och samhälle är en tillgång.
Du måste kunna vara självständig då du planerar och strukturerar ditt arbete med stor självständighet men också kunna samordna det med övriga intressenter i exempelvis projektets styrgrupp.
Placering
Arbetsorten kan diskuteras med aktuell sökande. Verksamheten ska bedrivas i de fyra kommunerna Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora.
KörkortskravB
Tillgång till egen bil
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-02-21
Ange följande referens när du ansöker: Projektledare SAMS
Ansökan kan skickas till e-postadress:
activa@s-activa.seKontaktUlla Berg, Bitr verksamhetschef, 070-754 96 09 (Telefon),
ulla.berg@s-activa.seFöretagStiftelsen Activa i Örebro län
AdressStiftelsen Activa i Örebro län
Box 22026
70202 ÖREBRO
KontorsadressLandbotorpsallén 25
KontaktuppgifterTelefonnummer: 019-209600
E-postadress:
activa@s-activa.se Jobbnummer 577270
Observera att sista ansökningsdag har passerat.