Projektledare - Läromedelsutveckling Till Spsm I Umeå-
Experis AB / Kulturjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kulturjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Robertsfors,
Bjurholm eller i
hela Sverige Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik?
Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga.
Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.
Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på
www.spsm.se/ledigajobb Läromedelsavdelningen ger råd och stöd till förlagen, så att de kan ta fram material som passar elevens förmåga. Vi producerar också egna läromedel och stödmaterial. Vi gör även anpassningar i förlagens läromedel så att materialet blir mer tillgängligt. Pedagoger får guidning av oss för att hitta lämpliga läromedel för specialpedagogiska sammanhang. Läromedelsavdelningen har fyra enheter som är utspridda i landet. Det innebär att du som medarbetare arbetar delvis via dator på distans.
* Främjandeenheten
* Produktionsenheten syn (Läromedelsutveckling Stockholm)
* Produktionsenheten döv och hörsel (Läromedelsutveckling Örebro)
* Produktionsenheten utvecklingsstörning (Läromedelsutveckling Umeå)
Publiceringsdatum2021-06-08Dina arbetsuppgifterVi söker nu till enheten i Umeå en Projektledare läromedelsutveckling med intresse av att utveckla tillgängliga läromedel som riktar sig till elever med funktionsnedsättning.
Som Projektledare läromedelsutveckling ska du tillsammans med medarbetare i Läromedelsavdelningen vara med och producera tillgängliga läromedel.
Hos oss har du som projektledare möjligheten att verkligen fördjupa dig inom de områden som är relevanta för läromedelsproduktion. Vi främjar experimentanda och provar gärna nya idéer och ny teknik. För oss finns inga färdiga lösningar utan vi strävar efter att hitta och testa nya lösningar för målgruppen. Vi producerar våra läromedel både i tryckt form, på webben och i en kombination av dessa medier.
* Som projektledare ansvarar du för utveckling av läromedel för elever med intellektuell funktionsnedsättning, rörelsehinder, neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och tal- och språksvårigheter.
* Arbetet vid enheten omfattar:
* Planera, genomföra och följa upp utveckling och framtagande av läromedel.
* Vara produktansvarig för ett antal läromedel och stödmaterial.
* Utföra administrativa uppgifter relaterat till egna projekt och till enheten.
* Delta i externa läromedelsproduktioner
Vi ser att du är lösningsorienterad och ser möjligheter i arbetet och vill verka till att göra bra läromedel för våra målgrupper.
Kvalifikationer * Du ska ha examen från lämplig universitets/högskoleutbildning eller annan erfarenhet från området som arbetsgivaren bedömer motsvarar den formella kompetensen.
* Du ska ha erfarenhet av att leda andra, strukturera och administrera arbete.
* Du ska ha minst 5 års erfarenhet av pedagogiskt arbete med elever med intellektuell funktionsnedsättning i förskola, grundskola, grundsärskola, gymnasiesärskola eller komvux som särskild utbildning på grundläggande eller gymnasial nivå.
* Du ska ha kunskap och erfarenhet om pedagogiska konsekvenser för elever med funktionsnedsättningar.
* Du ska ha ett stort intresse för läromedel och lärmiljöer.
* Du ska ha kännedom om olika AKK.
* Du ska ha mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift.
* Du ska ha intresse för hur innehåll, text, bild och layout i ett läromedel påverkar inlärningen
Det är meriterande om du
* Har erfarenhet av utveckling av läromedel för elever med funktionsnedsättningar.
* Har erfarenhet av att arbeta med avtal och upphandling.
* Har erfarenhet av att arbeta med riktlinjer och krav för tillgänglighet.
* Har erfarenhet av och kännedom om pedagogiska funktioner och innehåll i digitala läromedel för elever med funktionsnedsättningar.
* Har erfarenhet av att arbeta med riktlinjer och krav för tillgänglighet.
Arbetet kräver att du är idérik och lösningsinriktad.
Som person är du flexibel och har förmågan att se detaljer, men du kan också se ett större perspektiv i arbetet för myndighetens målgrupper i samarbete med andra. Du ska vara strukturerad och noggrann i ditt arbete samtidigt som du är driftig. Du ska kunna inspirera och entusiasmera dina kollegor.
Det krävs att du har en god samarbetsförmåga för du kommer att ha både interna och externa samarbetspartners.
Tjänsten innebär en del resor.
Provanställning på sex månader tillämpas
I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells, ManpowerGroup 's rekryteringsavdelning för tjänstemän.
Kontaktpersoner
Om du har frågor kring tjänsten eller processen ta gärna kontakt med vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen på 070-270 27 67 eller
tom.jakobsen@jeffersonwells.se VIKTIGT!
Välkommen med din ansökan snarast och senast den 20 juni 2021 via följande länk så att du hamnar i myndighetens rekryteringssystem:
https://www.offentligajobb.se/Public/AssignmentView.aspx?RemoteId=EFDCBD6B-5866-468A-B5C0-95BA38638303&PublisherGuid=eda3e6d2-4583-40d4-a51c-c1cfcbc01b3aVaraktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "55f8c8ae-6103-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis
Jobbnummer 5797759
Observera att sista ansökningsdag har passerat.