Projektledare - Förvaltningsprojekt
Lunds Kommuns Fastighets AB / Fastighetsskötarjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla fastighetsskötarjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds Kommuns Fastighets AB i Lund,
Malmö eller i
hela Sverige Alla behöver en bra och trivsam plats att bo på. Som medarbetare på LKF får du vara med och utveckla bostadsmarknaden i Lund, en uppgift som är både utmanande och mycket givande. Det är tack vare våra medarbetares engagemang, starka team och arbetsglädje som gör att vi kan förverkliga vår vision "Fler och bättre hem".
Idag bor över 20 000 Lundabo hos oss - ca 40 % av alla hyresrätter i Lunds kommun. En siffra som ger oss stort ansvar, men också massa spännande möjligheter. Drivs du av att få göra skillnad? Varje dag? Vill du vara med och utveckla Lund till en ännu mer attraktiv plats att bo, arbeta och leva på? Då passar du troligtvis in hos oss.
Arbetsuppgifter:
Fastighetsprojekt är en enhet på tekniska avdelningen.
Fastighetsprojekt innefattar underhållsprojekt, skador, energiprojekt, verksamhets- och lokalanpassningar samt utvecklingsprojekt relaterade till verksamheten .
Dina arbetsuppgifter kommer framför allt innefatta:
• Projektleda tilldelade Fastighetsprojekt med fokus på Installationsprojekt.
Du ansvarar föra att driva egna projekt och/eller genom extern projektledning.
• Ta fram förfrågningsunderlag och ansvara för upphandling av entreprenörer
• Driva projekt mot överenskommen kvalitet, ekonomi och tid.
• Samordna/koordinera enklare lokalplaneringsprojekt.
• Driva projekt i enlighet mot ekonomi, kvalitet och tid.
• Arbeta utifrån och utveckla gällande huvudprocesser.
Du kommer ha din tillhörighet på vårt kontor på Brunnshög i Lund.
Profil:
Du har troligen utbildning från högskola/universitet eller YH/KY och minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet inom fastighetsförvaltning och teknisk drift. Du har goda administrativa och kommunikativa färdigheter samt förmåga att samarbeta med olika intressenter. Om du är analytisk, lösningsorienterad och passionerad för hållbara lösningar inom fastighetssektorn, är du den vi letar efter!
Kunskap om LOU är meriterande.
Dina personliga egenskaper och kvalifikationer:
Vi lägger mycket stor vikt vid att du är en serviceinriktad, självgående person som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig i att hitta och leverera lösningar och göra det där lilla extra. Du är noggrann och strukturerad, samarbetar bra med andra människor och funktioner i din arbetsmiljö och är utåtriktad. Som person är du lugn, stabil och kvalitetsmedveten.
Tekniska avdelningens uppdrag är att med starkt kundfokus utveckla och bibehålla leveransen till övriga LKF, med hög kvalitet till ett gott resultat. Vår förvaltningsorganisation vilka utgör beställarfunktion med övergripande helhetsansvar för förvaltning och driftnetto. Vi arbetar med en stark affärsmässighet som grund så en förståelse för affärsmässigheten i vårt arbete är ett måste.
För tjänsten krävs att du har körkort B, goda kunskaper i Officepaketet 365. Du är en god kommunikatör och har lätt att uttrycka dig i både svenska och engelska.
Vi erbjuder:
Lunds Kommuns Fastigheter AB (LKF) är ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag med 270 anställda. Vi lägger stor vikt vid att skapa både affärsnytta och samhällsnytta. Vi äger och förvaltar drygt 12 000 hyreslägenheter. Utöver bostäder äger vi flertalet av kommunens äldreboenden, stadsdelscentrum samt attraktiva affärslokaler i Lunds centrum.
LKF strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos LKF är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom LKF en bra investering i din karriär.
Organisationen präglas av värdeorden Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande. De ligger till grund för vårt dagliga arbete och mötet med vardagen. Beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och LKF försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i livet. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos LKF.
LKF är en Great Place To Work certifierad arbetsplats - 9 av 10 av våra medarbetare tycker att LKF är en mycket bra arbetsplats. Vi har dessutom nyligen utsetts som en av Sveriges bästa arbetsplatser. Det är vi mycket stolta över.
Vi arbetar enligt ett aktivitetsbaserat arbetssätt då vi är övertygade om att detta skapar värden i våra olika samarbeten både internt och externt. Vi vet att samverkan, tillit och tillgänglighet är viktiga framgångsfaktorer för LKF. Vi ser vikten av det personliga mötet, samarbete, förståelse för varandras uppdrag och att träffas regelbundet.
"Varje möte räknas" är något vi tror väldigt starkt på. Därför utgår vi från något av våra kontor runt om i Lunds kommun.
Ansökan
Anställningen är en tillsvidareanställning. Välkommen med din ansökan senast den 2024-06-17. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen, så skicka in din ansökan i god tid. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta fastighetsprojektchef Daniel Jensen tel. 046-35 85 65 eller mejl:
daniel.jensen@lkf.se.
Ersättning enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lunds Kommuns Fastighets AB (org.nr 556050-4341)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 8718262
Observera att sista ansökningsdag har passerat.