Projektledarassistent
Projektledaravdelning / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Projektledaravdelning i Göteborg Med en unik blandning av opera, nutida dans, musikal och konsert är GöteborgsOperan ett modernt och nytänkande operahus.
Professionalism, engagemang och hållbarhet genomsyrar verksamheten. Visionen är att bli ett av norra Europas ledande operahus.
GöteborgsOperan AB är ett helägt bolag inom Västra Götalandsregionen med ca 500 årsanställda. Totalt ges ca 400 föreställningar per år för ca 225 000 besökare. Omsättningen är ca 450 miljoner kr, varav ca 30 % är egenfinansiering. GöteborgsOperan är en mångkulturell och jämställd arbetsplats.
Vi söker en kvalificerad projektledarassistent till vår projektavdelning! Vår huvuduppgift är att leda och administrera GöteborgsOperans produktioner, det vill säga de uppsättningar som vi spelar på våra scener och turnéer. Varje produktion på GöteborgsOperan leds av en av våra sju projektledare med administrativt stöd från tre administratörer/projektledarassistenter. Gruppen leds av en projekt- och planeringschef.
Som projektledarassistent arbetar du nära projektledarna och har mycket kontakt med våra gäster och övriga medarbetare i huset. Det är en varierande administrativ roll med en central samordnings- och planeringsfunktion på avdelningen. I tjänsten ingår bl.a. service och logistik för våra gäster, protokollskrivning, mötes- och konferensplanering, löpande uppdatering och hantering av planeringssystemet, planering och genomförande av auditions, projektdokumentation och uppdatering av intranätet. Projektledarassistenten har en viktig roll som informationskanal, både inom avdelningen och mot övriga huset. Arbetstiden är till största delen förlagd till dagtid, men kvälls- och helgarbete kan förekomma.
Vi söker dig som har:
- Minst tre års dokumenterad erfarenhet av arbete inom service och administration
- Gärna relevant eftergymnasial utbildning t.ex. administration, kommunikation eller projektledning
- God datorvana och mycket goda kunskaper i Officepaketet
- Stor erfarenhet av att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Övriga språkkunskaper är meriterande.
- Branscherfarenhet är meriterande.
För att fungera och trivas i rollen behöver du vara självgående och strukturerad i ditt arbetssätt, vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter parallellt, är noggrann, ansvarsfull och trivs att arbeta tätt tillsammans med dina kollegor. Samtidigt är du en flexibel person som kan rycka in där det behövs och är mån om att ge god service. Du är kreativ och tycker att det är roligt att utveckla och förbättra, både avdelningens rutiner och din egen tjänst. Du är bekväm i en miljö med högt tempo, har lätt för att kommunicera och en välutvecklad social förmåga. Vidare har du stor integritet med känsla för att hantera sekretessbelagd information.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde 1 april eller efter överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
GöteborgsOperan eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2019-04-01 tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2019-01-31ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-14
Ange följande referens när du ansöker: 2019/8
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJessica Fjelkegård, Projekt- och planeringschef 031-10 80 20
Anna Holm, HR-specialist 031-10 80 71
FöretagProjektledaravdelning
AdressProjektledaravdelning
Christina Nilssons gata
41104 Göteborg
KontorsadressChristina Nilssons gata
Jobbnummer 4586748
Observera att sista ansökningsdag har passerat.