Projektkoordinator vid plattform för antibiotikautveckling
Uppsala universitet, Institutionen för läkemedelskemi / Biomedicinjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla biomedicinjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala universitet, Institutionen för läkemedelskemi i Uppsala Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 45 000 studenter, mer än 7 000 anställda och en omsättning på cirka 7 miljarder kronor.
Institutionen för Läkemedelskemi bedriver verksamhet inom läkemedelsområdet med forskning och undervisning i läkemedelskemi, datorbaserad läkemedelsdesign, organisk farmaceutisk kemi, analytisk farmaceutisk kemi, farmaceutisk fysikalisk kemi, och molekylär avbildning.
Mer information om institutionen och dess verksamhet finns på webbplatsen
http://www.ilk.uu.se.Arbetsuppgifter: Vi söker en erfaren och motiverad projektkoordinator som utgör en administrativ resurs för att möta lednings- och koordineringsbehoven inom läkemedelsutvecklingsprojekt med syfte att stödja utveckling av nya effektiva antibiotika. Du kommer vara projektledare och agera " spindeln i nätet". Arbetsuppgifterna är mycket varierande då du tillsammans med ledningsgruppen kommer hantera de dagliga utmaningarna inom flertalet olikartade projekt. Detta innebär till exempel att administrera projekt, organisera och dokumentera möten, delta i vetenskaplig och finansiell rapportering av projekt samt stödja frågor kring budget.
Kvalifikationskrav:
- Doktorsexamen inom relevant område.
- Flerårig erfarenhet av projektledning inom läkemedelsutveckling med kompetens att definiera strategier och beslutsprocesser.
- Dokumenterad erfarenhet av att hantera samarbeten med interna och externa partners i en komplex organisation.
- Dokumenterad erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete.
- Utmärkta organisatoriska, muntliga och skriftliga kommunikativa egenskaper (svenska och engelska).
- Vi söker dig som är nyfiken, vill förstå andras behov och perspektiv och delar med dig av din kunskap för att du ser att det skapar bäst förutsättningar för verksamheten. Du har ett öga för detaljer och en förmåga att se möjligheter till förändring och förbättring, samt god känsla för vikten av tydlig och informativ kommunikation. Du är en bra lagspelare som hjälper till där det behövs och får snabbt en god blick av helheten men kan också arbeta självständigt.
- Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Som person är du initiativtagande, flexibel och självgående. Du arbetar målfokuserat och gillar resultat. Du har servicekänsla, är social och utåtriktad och har lätt för att skapa förtroende i dialog med andra.
Lön: Individuell lönesättning.
Tillträde: Snarast.
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning t.o.m. 2022-12-31.
Anställningens omfattning: 100 %.
Upplysningar om anställningen lämnas av: Prefekt Anders Karlén,
anders.karlen@ilk.uu.se.
Välkommen med din ansökan senast den 15 oktober 2021, UFV-PA 2021/3093.
Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.
Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast Visstidsanställning
Publiceringsdatum2021-10-01ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUppsala universitet, Institutionen för läkemedelskemi
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "UFV-PA 2021/3093 ".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Uppsala Universitet (org.nr 202100-2932)
Arbetsplats Uppsala universitet, Institutionen för läkemedelskemi
Jobbnummer 6008130
Observera att sista ansökningsdag har passerat.