Projektkoordinator till uppstartprojektet av nya hotellkedjan HT

Manpower Administration / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower Administration i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Under eget varumärke lanserar Scandic Hotels en ny hotellkedja, HTL. Det nya hotellkonceptet bygger på bästa citylägen, till bästa pris med smarta digitala lösningar och hög designfaktor. HTL vänder sig till en ny generation resenärer. Inom fem år är planen att 20 HTL etableras i de nordiska storstäderna. Redan i maj 2014 öppnar HTL i Stockholm.

Publiceringsdatum
2013-10-18

Dina arbetsuppgifter
Vi söker omgående en erfarenhet projektkoordinator till uppstartprojektet av den nya hotellkedjan HTL. Projektet har pågått under längre tid och består av 8 projektledare som i detta skede behöver viss avlastning samt någon med den administrativa och koordinerande ådran.

Rollen innefattar varierande administrativa och koordinerande arbetsuppgifter och kan variera över tid. Primärt handlar det om att hjälpa till med projektplaner samt vara den som håller samman alla olika delar och planer för att arbetet ska flyta på bästa möjliga sätt, såväl kvalitets- som tidsmässigt. Arbetet innefattar även att utreda och få en övergripande bild över alla delar, för att kunna skapa dokumentation kring projektet och underlag för framtida mallar och standardiseringar. Du kommer på flera olika sätt behöva samla in information i dialog med alla inblandade för att skapa struktur och enhetlighet.

Du blir anställd av Manpower och uthyrd till kunden för detta projekt som är på heltid och ska starta omgående. Projekter löper på minst till maj då öppning av det första nya hotellet ska ske.

Vem är du?
Du är en erfaren projektkoordinator eller projektadministratör samt har stor kunskap av att arbeta i större projekt och självständigt där ansvara för administration samt koordinering. Du drivs av att skapa ordning i en rörlig och föränderlig miljö och brinner för att leverera hög kvalité inom deadlines. Vidare är du mycket driven som person, kan arbeta proaktivt, är bra på att förstå sammanhang och kan se såväl delar som helheten. Du är även lyhörd, har lätt för att möta olika typer av människor och deras behov samt önskemål men kan samtidigt också vara kravställare och våga kliva fram. Du kliver snabbt in i hetluften och söker den information som behövs för att slutföra arbetet. Stress hanterar du väl och du kan prioritera för att möta uppsatta mål.

Dina kunskaper i Officepaketet är mycket goda. Meriterande är om du arbetat i något större projektsystem. Du hanterar svenska såväl som engelska mycket bra i tal och skrift. Mycket dokumentation sker på engelska.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Genom varierande uppdrag kan du bygga upp ett stort kontaktnät och få mycket erfarenhet på kort tid.

Manpower eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via länken nedan. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta konsultrekryterare Elenore Edelbrink tfn; 08- 764 25 17.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-11-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elenore Edelbrink

Företag
Manpower Administration

Adress
Manpower Administration

Jobbnummer
1680893

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower Administration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower Administration: