Projektkoordinator till översättningsföretag
Translator Scandinavia AB / Administratörsjobb / Stockholm
2015-11-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektkoordinator till översättningsföretag" (publicerad 2017-03-13) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Translator Scandinavia AB i Stockholm,
Malmö eller i
hela Sverige Bakgrund
Translator Scandinavia är ett översättningsföretag som har funnits på marknaden sedan 1993. Vi är ett team på 13 personer som hanterar översättningar till många språk med fokus på de nordiska språken och engelska. Du kan läsa mer om oss på
www.translator-scandinavia.se .
Vi behöver utöka vårt projektledarteam och söker efter en driven och självständig projektkoordinator som vill utvecklas med oss.
Publiceringsdatum2015-11-09Dina arbetsuppgifterDu ansvarar för att ta emot beställningar från våra kunder och sätta igång projekt och driva dessa fram till leverans.
Du förbereder material för översättning samt gör texterna klara för leverans till kund.
Du har daglig kontakt med kunder och leverantörer.
Du ansvarar för teknisk och språklig kvalitetssäkring samt minneshantering.
I tjänsten ingår allmänna administrativa uppgifter som är nödvändiga för projekthantering.
Övrig informationDu är ägare till dina projekt och ansvarar för att dessa ska slutföras enligt överenskommelse med kund och eventuell underleverantör samt att projekten är lönsamma. Du är noggrann, strukturerad och kan jobba under tidspress.
Du är en god kommunikatör och har välutvecklad språkkänsla. Du ska tycka om att ha kontakt med människor från olika länder och kulturer. Du bör trivas i en miljö där förutsättningarna snabbt kan förändras och där du blir tvungen att utmana din kreativitet för att hitta nya lösningar.
BEFATTNINGSKRAV
Din arbetsplats är vårt kontor på Södermalm i Stockholm.
UtbildningsbakgrundVi ser gärna att du har högskoleutbildning inom språk eller liknande eftergymnasial utbildning.
Tidigare erfarenheter
Det är meriterande om du har erfarenhet från översättarbranschen eller annan arbetslivserfarenhet där du arbetat mycket med språk och kommunikation alternativ att du har jobbat med projektadministration inom annan sektor. Vi ser också gärna att du har erfarenhet från arbete där du fått visa prov på hög simultanförmåga, god kundtillvändhet och förmåga att känna stor arbetsglädje vid hög orderingång.
Kunskaper och färdigheter
Ditt modersmål är svenska, danska, norska eller finska. Du måste vara flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Övriga språk är meriterande. Officepaketet bör du kunna hantera och du måste vara intresserad av att lära dig nya tekniska lösningar. Datorn är ditt främsta arbetsverktyg så god datorvana är ett måste.
Dina personliga egenskaperDu ska vara ordningsamt och strukturerad, proaktiv, kunna se helheten och förstå och vilja jobba för att bidra till att vi når våra mål. Du ska även vara drivande, självständig, ambitiös och trygg i dig själv samt vilja utvecklas i takt med verksamheten.
Ansökan via e-post, märk ansökan 17aAF. Intervjuer sker löpande. Tillträde enligt överenskommelse.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-01
Ange följande referens när du ansöker: 17aAF
Ansökan kan skickas till e-postadress:
careers@translator-scandinavia.seFöretagTranslator Scandinavia AB
AdressTranslator Scandinavia AB
Box 4209
10265 STOCKHOLM
KontorsadressNytorgsgatan 17a
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2518416
Observera att sista ansökningsdag har passerat.