Projektkoordinator till Nederman Svenska Försäljnings AB
Nederman Svenska Försäljning AB / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nederman Svenska Försäljning AB i Helsingborg Nederman Svenska Försäljning AB
Nederman är världsledande av produkter och system inom området miljöteknik. Företagets produkter och system bidrar till att skapa en ren och säker arbetsmiljö med fokus på ren luft, återvinning samt miljövänlig transporthantering.Nedermans erbjudande på marknaden omfattar allt från projektering till installation, driftsättning och service. Försäljning och marknadsföring sker via dotterbolag i 27 länder samt agenter och distributörer i ett 30-tal länder. Nederman utvecklar och producerar vid egna tillverknings- och sammansättningsenheter i 8 länder. I april 2010 förvärvades Dantherm Filtration, som främst är inriktad mot industriell luftfiltrering. Koncernen börsintroducerades 2007 på OMX Small Cap-lista, har cirka 1500 anställda och omsätter ca 2 miljarder. I samarbete med Teamwork söker vi nu en orädd och driven projektkoordinator.
Publiceringsdatum2010-11-27ArbetsuppgifterAvdelningen "projekt och installation" inom Nederman består av 17 motiverade medarbetare som arbetar med att utveckla nya spännande lösningar till sina kunder. Projektavdelningen behöver utöka sin avdelning med en projektkoordinator. Som projektkoordinator kommer du jobba i nära samarbete med projektchefen och övriga projektmedlemmar för att se till att projekten får en bättre struktur, hålls flytande och går i mål i utsatt tid. Detta genom att följa varje projekts röda tråd, säkerställa leveranser, följa upp, planera tid och resurser. En stor del av arbetet kommer också att vara orderregistrering i företagets affärssystem och genom detta även se till att rätt produkt kommer till rätt plats. Vid förfrågningar kommer du ta fram prisuppgifter avseende kommande inköp för de olika projekten och du kommer verka för att skapa god förståelse för rutiner och flöden för att kunna rapportera status i projekten till ekonomifunktionen och ekonomichefen.
Vem är du
För att lyckas i denna roll är det viktigt att du har ett starkt eget driv och engagemang och viljan att lyckas samt att våg utmana dig själv. Som person är du trygg i dig själv, har förmåga att jobba proaktivt och kan se helheten samt lösa problem när de uppstår. Vidare har du en förmåga att knyta kontakter inom bolaget för att få tillgång till den information som krävs för att få jobbet att fungera. Du är kommunikativ, har förmåga att hittar den information du söker och du vågar utmana tidigare rutiner samt fråga om "vem, vad och varför" i projekten. Du har tidigare erfarenhet av en administrativ befattning, där du skaffat dig erfarenhet av administrativa rutiner och arbetsuppgifter. Du har troligen någon form av teknisk bakgrund alternativ en starkt tekniskt intresse. Har du erfarenhet av jobba med projektarbete är det meriterande, men inget krav. För att kunna förstå hur de olika systemen hänger ihop är det viktigt att du har goda IT-kunskaper. Goda kunskaper i engelska är ett krav.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida
www.twb.seVi ser gärna att du söker tjänsten snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande, dock senast den 12:e december måste vi ha fått in din ansökan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mahlin Glyré på Teamwork 042-17 66 11.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-12-12
Ange följande referens när du ansöker: 829
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktMahlin Glyré, 042 - 17 66 11,
mahlin.glyre@twb.seFöretagNederman Svenska Försäljning AB
AdressNederman Svenska Försäljning AB
Jobbnummer 788429
Observera att sista ansökningsdag har passerat.