Projektkoordinator till Apotekets Etableringsavdelning

Apoteket AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Apoteket AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vill du arbeta som vikarierande Projektkoordinator på Apotekets Etableringsavdelning? Vill du vara navet i arbetet med att förnya apoteken? Du kanske redan jobbar på Apoteket, men vill prova på något nytt? Är du kommunikativ och lösningsorienterad?

Tjänsten är en visstidsanställning på ca 1 år under vår ordinarie befattninghavares föräldraledighet.

Din roll
Din främsta arbetsuppgift som Projektkoordinator är att koordinera övergripande frågor för de förnyelseprojekt som genomförs. Exempel på arbetsuppgifter är att kontinuerligt uppdatera projektplanen och säkerställa att tidplaner hålls. Vissa arbetsuppgifter är kopplade till respektive projekt. Till exempel håller du i informationsmöten för apotekschefer inför projektgenomförandet. Du gör även vissa beställningar och anmälningar. Vidare ansvarar du för kontering av fakturor, avstämningar och ekonomiskt projektavslut. Som Projektkoordinator ansvarar du för att, via systemstöd, fånga driftens behov av stöd i lokalfrågor och säkerställa att åtgärder vidtas. Du rapporterar till Chef Etablering och ingår i ett team på tio personer - etableringsansvariga, byggprojektledare, hyresadministratör och apoteksnätsanalytiker.

Din profil
Du har minst en treårig gymnasial utbildning, gärna även eftergymnasial eller högskola. Kvalificerad erfarenhet av projektarbete så som ledning, administration och ekonomi är ett krav. Meriterande att ha erfarenhet av detaljhandel och byggprojekt. Har förmåga att arbeta parallellt med flera frågor och god förmåga att planera, prioritera och hålla tighta tidplaner. Vana att göra avrop och beställningar. Är strukturerad och kostnadsmedveten. Har ekonomisk förståelse. Meriterande att ha arbetat med fakturahantering och ekonomisk avstämning. Goda kunskaper i Microsoft office. Meriterande att ha erferenhet av Visma Proceedo och Sharepoint. Du ska trivas med att arbeta både självständigt och i ett team. Viktiga egenskaper för arbetet är att vara kommunikativ och lösningsorienterad.

Kontakt för mer information
Vill du veta mer om tjänten är du välkommen att kontakta Annika Johansson, chef Etablering: annika.johansson@apoteket.se eller 0722-06 78 75.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 12 mars februari 2019. Tillträde i juni.




Om Apoteket AB
Vi gör det enklare att må bra!

Apoteket är Sveriges ledande apotekskedja med 392 apotek och 3200 anställda. Vi erbjuder ett brett sortiment av varor och tjänster inom läkemedel och hälsa till privatpersoner, företag och producenter inom vård och hälsa. Ett liv i hälsa är en vision som leder oss att skapa värde för kunder, medarbetare och för samhället i stort. De produkter och tjänster som vi erbjuder bidrar till ett hållbart samhälle genom att visa omtanke för människan och miljön. Vår ambition är att vara ett värdeskapande företag som tar hänsyn till mänskliga rättigheter, arbetsförhållanden, miljö och etiska frågor i hela värdekedjan.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning ca 1 år fr o m juni 2019 Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-02-25

Ersättning
Kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Johansson, Chef Etablering Annika.Johansson@apoteket.se 010-447 54 75

Företag
Apoteket AB

Adress
Apoteket AB
Box 3001
16903 Solna

Kontorsadress
Pyramidvägen 2A

Jobbnummer
4633735

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Apoteket AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Apoteket AB: