Projektkoordinator (lokalisering) till översättningsföretag
Translator Scandinavia AB / Språkvetarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla språkvetarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Translator Scandinavia AB i Stockholm,
Malmö eller i
hela Sverige Bakgrund
Vi behöver utöka vårt projektledarteam inom lokalisering och söker efter en driven och självständig projektkoordinator som vill utvecklas med oss på en utvecklande arbetsplats.
Publiceringsdatum2016-12-06Dina arbetsuppgifterDu ansvarar för att ta emot beställningar från våra kunder och sätta igång projekt och driva dessa fram till leverans.
Du förbereder material för översättning samt gör texterna klara för leverans till kund.
Du har daglig kontakt med kunder och leverantörer.
Du ansvarar för teknisk och språklig kvalitetssäkring.
I tjänsten ingår allmänna administrativa uppgifter som är nödvändiga för projekthantering.
Övrig informationDu är ägare till dina projekt och ansvarar för att dessa ska slutföras enligt överenskommelse med kund och våra underleverantörer samt att projekten är lönsamma. Du är noggrann, strukturerad och kan jobba under tidspress.
Du har en bakgrund som IT-översättare med erfarenhet av lokalisering av programvaror och hjälptexter och vill nu jobba med projektadministration. Du gillar problemlösning och gillar att lära dig ny teknik och nya CAT-verktyg. Du trivs i en miljö där förutsättningarna snabbt kan förändras och där du blir tvungen att utmana din kreativitet för att hitta nya lösningar.
Erfarenhet av terminologiarbete är inget krav men en stor fördel.
Befattningskrav
Din arbetsplats är vårt kontor på Södermalm i Stockholm.
UtbildningsbakgrundVi ser gärna att du har högskoleutbildning inom språk eller liknande eftergymnasial utbildning.
Tidigare erfarenheter
Det är meriterande om du har erfarenhet från översättarbranschen eller annan arbetslivserfarenhet där du arbetat mycket med språk och kommunikation alternativ att du har jobbat med projektadministration inom annan sektor. Vi ser också gärna att du har erfarenhet från arbete där du fått visa prov på hög simultanförmåga, god kundtillvändhet och förmåga att känna stor arbetsglädje vid hög orderingång.
Kunskaper och färdigheter
Ditt modersmål är svenska. Du måste vara flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Övriga språk är meriterande. Officepaketet bör du kunna hantera och du måste vara intresserad av att lära dig nya tekniska lösningar. Datorn är ditt främsta arbetsverktyg så god datorvana är ett måste.
Dina personliga egenskaperDu ska vara ordningsam och strukturerad, proaktiv, kunna se helheten och förstå och vilja jobba för att bidra till att vi når våra mål. Du ska även vara drivande, självständig, ambitiös och trygg i dig själv samt vilja utvecklas i takt med verksamheten.
Ansökan senast den 15 december 2016 via e-post till
careers@translator-scandinavia.se. Märk din ansökan med L_TR1612. Intervjuer sker löpande. Tillträde enligt överenskommelse.
Ditt modersmål är svenska. Du måste vara flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Övriga språk är meriterande. Officepaketet bör du kunna hantera och du måste vara intresserad av att lära dig nya tekniska lösningar. Datorn är ditt främsta arbetsverktyg så god datorvana är ett måste.
Din arbetsplats är vårt kontor på Södermalm i Stockholm.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-05
Ange följande referens när du ansöker: L_TR1612
FöretagTranslator Scandinavia AB
AdressTranslator Scandinavia AB
Box 4209
10265 STOCKHOLM
KontorsadressNytorgsgatan 17
Jobbnummer 3198651
Observera att sista ansökningsdag har passerat.