Projektkoordinator inom upphandling - direktrekrytering

Placera Personal AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vi söker för rekrytering till HBV en projektkoordinator inom förnyade konkurrensutsättningar

HBV är sedan 1952 inköpscentral åt Sveriges allmännyttiga bostadsbolag. Vi genomför samordnade upphandlingar för produkter och tjänster kopplade till byggnation, renovering och förvaltning av fastigheter. Med 180 ramavtal hjälper vi dagligen våra medlemsbolag att förvalta och utveckla boendet för sina hyresgäster. Vi är en ekonomisk förening vars övergripande uppgift är att främja medlemmarnas ekonomiska intressen. Att vi årligen omsätter 2 miljarder kronor vittnar om våra framgångar. Vår specialistkompetens är inom områdena bygg, VVS, energi och säkerhet. Utöver ramavtal erbjuder vi skräddarsydda upphandlingar och konsultation i upphandlingsfrågor samt en rad kringtjänster som trepartsavtal och fakturahantering. Nu söker vi fler medarbetare.

Om HBV
På HBV är vi öppna för diskussion, lyhörda för idéer och nyfikna på nyheter. Med Sveriges allmännyttiga bostadsbolag som uppdragsgivare får du garanterat en utmanande och omväxlande arbetsmiljö. Proaktivitet är ett av våra ledord och vi följer alla det som händer på marknaden och applicerar det på vårt arbete för att skapa medlemsnytta.

Publiceringsdatum
2015-11-23

Dina arbetsuppgifter
Att låta HBV hjälpa till vid förnyad konkurrensutsättning är ett enkelt sätt för medlemmar att spara arbetstid och pengar, tjänsten innebär att HBV tar hand om och kvalitetssäkrar själva avropsförfarandet. En förnyad konkurrensutsättning kan liknas vid en "miniupphandling", dvs samma regler och principer gäller för förfrågan, anbudslämning, utvärdering och tilldelning. Men förfarandet är enklare och snabbare då det endast är ramavtalsleverantörerna som lämnar anbud vid förnyad konkurrensutsättning.

I rollen som projektkoordinator har du bland annat följande arbetsuppgifter:

• Planera och administrera förfrågningar från HBV-medlemmar om förnyad konkurrensutsättning
• Kartlägga medlemmens behov och inhämta faktaunderlag
• Leda och koordinera arbetet i projektet 
• Upprätta och förankra tidplaner och säkerställa att de hålls
• Samordna intressenter i varje projekt (medlem, leverantör, regionansvarig, ramavtalsansvarig upphandlare)
• Dokumentera processerna, göra analyser och dra slutsatser för varje projekt samt presentera resultat för medlemmen
• Kontinuerligt förenkla processer och upprätta mallar för arbetet samt återkoppla relevant information till avtalsansvarig
• Informera och utbilda i förnyad konkurrensutsättning bl.a för att underlätta för de medlemmar som själva önskar genomföra förnyad konkurrensutsättning på HBV-avtal
• Delta i delmoment i upphandling av HBV-avtal där förnyad konkurrensutsättning ingår

Kvalifikationer
För att passa för tjänsten som projektkoordinator inom förnyad konkurrensutsättning ser vi att du har följande bakgrund:

• Eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarade erfarenhet
• Minst 3-5 års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, gärna inom inköp/upphandling
• Grundläggande kunskaper i LOU och entreprenadjuridik
• Erfarenhet av upphandlingsverktyg, med fördel Tendsign
• Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, gäller såväl svenska som engelska
• Administrativt skicklig och en avancerad användare av framförallt Excel men även Word

Du är en självgående person med intresse och fallenhet för att samarbeta och kommunicera med många intressenter parallellt. Tjänsten innefattar både en analytisk, pedagogisk och drivande roll. Din utmaning är att förstå medlemmens behov, hämta in nödvändigt underlag samt därefter att leda och samordna i projektet. För att lyckas i din roll är det av stor vikt att du är lättlärd, utåtriktad och social samtidigt som du är en strukturerad och noggrann utförare. En god kommunikativ förmåga i tal och skrift och ett pedagogiskt förhållningssätt underlättar arbetet i dina kontakter såväl externt som internt.

Att arbeta på HBV
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på HBV. Därför erbjuder vi dig bland annat friskvårdsbidrag, företagshälsovård och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Placering
Tjänsten är placerad på huvudkontoret vid Globen, söder om Stockholm i nyrenoverade och ljusa lokaler. Här arbetar ca 30 engagerade personer varav 15 personer på upphandlingsavdelningen. Läs gärna mer om oss och vår verksamhet www.hbv.se

Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid / Start ca januari 2016 - Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-23
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann Nilsson, Rekryterare 08-586 22 708

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2541786

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: