Projektkoordinator/handläggare - Arjeplogs Kommun - Administratörsjobb i Arjeplog
Projektkoordinator/handläggare
Arjeplogs Kommun / Administratörsjobb / Arjeplog
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Arjeplog, Sorsele, Arvidsjaur, Malå
Visa alla jobb hos Arjeplogs Kommun i Arjeplog

Arjeplog Sveriges största fjällnära skärgård.

Bara tre timmar från Stockholm beläget vid Hornavan i Lappland ligger Arjeplog, en kommun med cirka 2 900 invånare. Här lever vi ett praktiskt enkelt liv med närhet till jobb, service och affärer. Vår förskola och skola håller hög klass och en vild natur med 8 727 sjöar erbjuder ett friluftsliv som aldrig är mer än några få steg bort. Kommunen har en internationell prägel, en välkomnande befolkning och ljus från snö, midnattssol och norrsken. Som arbetsgivare erbjuder kommunen dig, förutom trevligt arbetslag, kostnadsfri tillgång till sim- och motionshall samt en timmes friskvård per vecka på arbetstid. Arjeplog/Àrjepluovve är en samisk förvaltningskommun. Därför välkomnar vi sökande med kunskaper i samiska språket och kulturen.
Läs mer på vår hemsida: www.arjeplog.se

Arjeplogs kommun söker Projektkoordinator/handläggare för projektanställning

Publiceringsdatum
2018-11-07

Dina arbetsuppgifter
Projektkoordinatorn ska aktivt medverka i om- och tillbyggnation av lokaler för nytt särskilt boende samt i skapande av ett kommunalt trygghetsboende. Vidare ingår att stödja utbildnings- och kulturchefens utredningsarbete avseende utformning av framtidens skola samt allmänna handläggningsuppdrag på kommunledningsnivå. Organisatoriskt är tjänsten inplacerad i kommunens stabsgrupp som består av utvecklings strateg samt kvalificerad handläggare och lyder direkt under kommunchefen.
Som projektkoordinator ansvarar du i första hand för att säkerställa att verksamhetens funktions- och kvalitetskrav uppfylls vid planering, projektering och byggnation. Du kommer att representera kommunen på externa byggmöten, leda projektets lokalsamordningsmöten och du samordnar arbetet i projektets lokala arbetsgrupper. Arbetet sker på uppdrag av kommunens styrgrupp för strategisk utveckling och arbetsleds av kommunchef.
Uppdraget som projektkoordinator innebär bla:
* att du företräder kommunen i dialogen med aktuell byggprojektledare
* att du ansvarar för att följa upp kravspecifikationer och att behov av anpassningar stäms av mellan verksamhet och byggprojektledare
* att du har en god helhetsbild och löpande kan svara på frågor kring planering, projektering och genomförande
* att du har ett uppföljningsansvar och är sammankallande till informations- och planeringsmöten
* att du tillsammans med utbildnings- och kulturchef arbetar fram erforderliga beslutsunderlag avseende utbildningssektorns anpassning och utveckling

Handläggaruppdraget kommer att omfatta varierade uppdrag inom ramen för kommun-ledningsstaben ordinarie ansvarsområde. Dessa uppdrag fördelas i samverkan med stabens övriga medarbetare och är föränderliga över tid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som för tjänsten har en lämplig akademisk utbildning där en utbildning med inriktning mot byggteknik eller fastighetsförvaltning är meriterande. För att lyckas i den här rollen bör du ha arbetat med projektledning i någon form och vi ser med fördel en ekonomisk kunskap, gärna med inriktning mot fastighetsekonomi. Då mycket av arbetet innebär leda möten i olika forum behöver du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt vara duktig på att informera samt föra ut budskap på ett pedagogiskt sätt.
Dina personliga egenskaper är ytterst viktiga och vi söker dig som har en god planeringsförmåga samt är strukturerad och effektiv. Du är anpassningsbar, flexibel och dina beslut är alltid väl underbyggda. Du är vidare lugn, stabil och självgående samt att du har en god förmåga att aktivt driva ett arbete framåt. Du har en grundtrygghet som innebär att du har en starkt tillit till din förmåga, du klarar stress samt vågar argumentera för dina sakfrågor.

Tillträde enligt överenskommelse.

Varaktighet till och med 2020-12-31.

Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Projektanställning

Ersättning
Månadslön
Vi tillämpar individuell lönesättning, ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-25
Ange följande referens när du ansöker: 10/2018,04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kommunchef Peter Andersson 0961-141 19

Företag
Arjeplogs kommun

Adress
Arjeplogs kommun
Storgatan 20
93881 ARJEPLOG

Kontorsadress
Storgatan 20

Jobbnummer
4445148

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arjeplogs Kommun: