Projektinköpsansvarig inom fastigheter till Siemens Energy
Unik Resurs I Sverige AB / Byggjobb / Finspång
2025-12-12
Visa alla byggjobb i Finspång,
Norrköping,
Linköping,
Vingåker,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Unik Resurs I Sverige AB i Finspång,
Norrköping,
Linköping,
Katrineholm,
Söderköping eller i
hela Sverige Företagspresentation Till vår kund Siemens Energy, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Projektinköpsansvarig inom fastigheter för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på 12 månader via Unik Resurs med mycket god möjlighet till förlängning.
Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Projektinköpsansvarig inom fastigheter är du en nyckelspelare i projektorganisationen och deltar aktivt i projektmöten där du bidrar med din upphandlingsexpertis. Du definierar inköps- och leverantörsstrategier för att säkerställa bästa möjliga resultat vad gäller kostnad, kvalitet och övriga projektmål. Du arbetar nära interna gränssnitt och ansvarar för omfattande intern kommunikation, inklusive sammanfattning av besluts- och godkännandeprocesser. Rollen innebär även löpande dialog med leverantörer samt kontinuerlig omvärldsbevakning för att identifiera och välja rätt leverantörer för varje projekt.
Dina huvudsakliga ansvarsområden
• Ansvara för upphandling av nationella och internationella bygg- och stödtjänster, teknisk byggnadsutrustning samt ingenjörstjänster utifrån fastighetsbehoven
• Skapa (elektroniska) anbud, utvärdera offerter och genomföra pris- och kontraktsförhandlingar fram till avtalsslut
• Hantera kompletteringar, ändringar och skadeärenden kopplade till kontrakt
• Definiera och implementera upphandlingsstrategier för dina materialområden
• Genomföra behovs-, marknads- och leverantörsanalyser för att säkerställa långsiktig, kostnadseffektiv och kvalitativ leverans
• Utföra globala marknadsanalyser beroende på projektland för att stödja optimal upphandlingsstrategi
• Säkerställa implementering och användning av inköpsmetoder, processer och system i en digital upphandlingsmiljö
• Ansvara för leverantörshantering (kvalificering, urval, utvärdering, utveckling och klassificering)
• Planera, följa upp och dokumentera besparingar
• Arbeta nära interna funktioner såsom juridik, projektledning, byggplanering, controlling, rapportering och andra inköpsfunktioner
Din profil Vi söker dig som kombinerar teknisk förståelse med affärsmässighet och starka förhandlingsfärdigheter.
Du har:
• Examen som arkitekt, civilingenjör, industriingenjör med inriktning mot byggnation, eller kommersiell utbildning med teknisk byggbakgrund
• Flera års erfarenhet av projektledning och/eller upphandling av varor och tjänster inom bygg- eller fastighetsrelaterade områden
• God kunskap om projektupphandling, kontraktsrätt och förhandlingsprocesser
• Ett strukturerat, proaktivt och målinriktat arbetssätt
•
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• Vana att arbeta i Office-verktyg och digitala upphandlingssystem
Bli en del av Unik Resurs - Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande:
• Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
• Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
• Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning.
• Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
• Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy.
Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team!
Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR.
För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare;Petra Meyer Gardelin076-778 15
08petra.meyer-gardelin@unikresurs.seUnik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Ersättning Månadslön Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-12-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Unik Resurs i Sverige AB (org.nr 556052-5833)
Kontakt Petra Meyer Gardelin
076-778 15 08 Jobbnummer 9642186