Projektinköpare, Stockholm

Shaya Solutions AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 8 månader
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 50%
• OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Uppdragsbeskrivning

Vi söker dig som har tillräcklig erfarenhet av investeringsprojekt och entreprenadupphandlingar för att vara självgående.

Följande arbetsuppgifter ingår bland andra i rollen:

Du kommer att arbeta och driva inköps del i investeringsprojekt. Detta innebär att ta en aktiv roll från start, med målet att säkra kvalitet på leverantör och leverans samt lönsamma affärer.

Som projektinköpare håller du ihop helheten under inköpsfasen där flera projektmedlemmar och intressenter deltar i inköpsarbetet med inköpsstrategi, förfrågningsunderlag, avtal med bilagor samt utvärderingsmodell.

Du tar ansvar och initiativ till att inköpsarbetet i projektet blir det bästa möjliga och följer tidplan.

Du ansvarar för att författa förfrågningsunderlag, utvärderingsmodell och avtalsutkast, samt att dokumentera övriga upphandlingsdokument som ingår inköps och investeringsprocessen. Tekniska bilagor ansvarar projektet för.

Du bidrar till länken mellan leverantörers kunskapsbank och projektet du verkar igenom marknadsdialoger, RFI eller liknande.

Förmedla ett bra nätverk och ha kontroll på leverantörsmarknaden inom de områden som upphandlingarna sker inom.

Du söker inköpsstrategier som bidrar till affärsnytta och kvalitetssäkring.

Du brinner för att slutförhandla och uppnå bästa resultat och besparing. Besparing registreras som KPI på inköp.

Förhandla avtal med leverantörer, dvs ha god insikt och vana att arbeta med juridik och avtal.

Genomföra och följa upp förfrågningar och anbud, räkna ut och rapportera besparing.

Följa upp avvikelser och driva eller vara behjälplig vid regleringar med leverantörer.

I rollen som projektinköpare i investeringsprojekt är du en nyckelspelare i upphandlingsfasen och är loket i investeringsprojektets inköpsarbete. En avgörande del för Kundens framgång och lönsamhet ligger tveklöst på inköp och förmågan att se helhet och utnyttja leverantörernas erfarenhet. Utmaningen är mer än att bara söka den ekonomiskt mest fördelaktiga uppgörelsen. Du behöver förstå verksamhetsområdet för att hitta en utvärderingsmodell som ger oss den bästa leverantören för ändamålet. Inköp förväntas bidra med besparing varför du ska vara en framgångsrik förhandlare.

Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats med framåtanda och glädje. Som en del av vår gemensamma kraft ger vi dig förutsättningar att få ut det mesta av din energi. Kundens inköpsavdelning präglas av nyfikenhet, initiativ och ansvar. Engagemanget är högt och det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom gruppen. Hos oss erbjuds du ett flexibelt arbetssätt med mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter i utmanande projekt.

Vi söker dig som har erfarenhet av investeringsprojekt och entreprenadupphandlingar, du har minst fem års erfarenhet av projektinköp inom entreprenader. Med entreprenader menar vi upphandling inom mekanik (exempelvis svets, rörarbeten) och process samt upphandlingar inom el och automation (exempelvis styrsystemsbyten, uppgraderingar). Du behöver ha kunskap om och vara van att arbeta med entreprenadjuridik och de vanliga förekommande avtalsformerna (AB/ABT/ABA). För produkter och tjänster har vi även egna avtalsmallar som vi utgår från. Du har relevant universitetsutbildning inom teknik, juridik eller ekonomi, samt gärna förståelse för och ett intresse för teknik och energi.

För att lyckas i rollen behöver du ha bra sinne för ekonomi, affärer och juridik. Ditt arbetssätt präglas av långsiktighet och en helhetssyn. Du drivs av att nå dina mål, du är nyfiken, ansvarstagande och tar egna initiativ. Du triggas av att bidra till lönsamhet och uppnå besparingar. Du är en framgångsrik förhandlare. Uppdraget som projektinköpare innebär många kontaktytor varför det av stor vikt att du är lyhörd och trivs i samarbete med andra.

Du behöver ha kunskap inom LUF och gärna hanterat upphandlingar i e-avrop. Har du erfarenheter från energibranschen är även det meriterande.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Relevant universitetsutbildning inom teknik, juridik eller ekonomi

• Minst 5 års erfarenhet av projektinköp inom entreprenader

• Erfarenhet att upphandla avtal inom mek och process, samt el och automation

• God kunskap om och är van att arbeta med entreprenadjuridik och de vanliga förekommande avtalsformerna (AB/ABA/ABT).

• God kunskap och erfarenhet av att hantera upphandlingar enligt LUF

• Van vid att självständigt driva inköpsarbetet i projekt och sluta avtal

• God kunskaper i svenska och engelska. Kan kommunicera och uttrycka sig väl i både tal och skrift.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• Teknikintresserad

• Erfarenhet från energibranschen

• Tidigare hanterat upphandlingar i e-avrop

Önskemål om personliga egenskaper:

• För att lyckas i rollen behöver du ha bra sinne för ekonomi, affärer och juridik

• Ditt arbetssätt präglas av långsiktighet samt en helhetssyn

• Du drivs av att nå dina mål, du är nyfiken, ansvarstagande och tar egna initiativ

• Du triggas av att bidra till lönsamhet och uppnå besparingar

• Du är en framgångsrik förhandlare

• Uppdraget som inköpare innebär många kontaktytor varför det av stor vikt att du är lyhörd och trivs i samarbete med andra

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en ev...

Varaktighet, arbetstid
Deltid Konsultuppdrag, 8 månader

Publiceringsdatum
2020-10-22

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Jobbnummer
5412438

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: