Projektinköpare på minst 50% till energibolag

Poolia Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av projektinköp och vill axla en aktiv roll med många kontaktytor på ett företag inom energibranschen? Då kan den här tjänsten vara din nästa utmaning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2020-10-23

Om tjänsten
I rollen som projektinköpare i investeringsprojekt är du en nyckelspelare i upphandlingsfasen och är loket i investeringsprojektets inköpsarbete. En avgörande del för vår kunds framgång och lönsamhet ligger tveklöst på inköp och förmågan att se helhet och utnyttja leverantörernas erfarenhet. Utmaningen är mer än att bara söka den ekonomiskt mest fördelaktiga uppgörelsen. Du behöver förstå verksamhetsområdet för att hitta en utvärderingsmodell som ger oss den bästa leverantören för ändamålet. Inköp förväntas bidra med besparing varför du ska vara en framgångsrik förhandlare.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Följande arbetsuppgifter ingår bland andra i rollen:
• Du kommer att arbeta och driva inköps del i investeringsprojekt. Detta innebär att ta en aktiv roll från start, med målet att säkra kvalitet på leverantör och leverans samt lönsamma affärer.
• Som projektinköpare håller du ihop helheten under inköpsfasen där flera projektmedlemmar och intressenter deltar i inköpsarbetet med inköpsstrategi, förfrågningsunderlag, avtal med bilagor samt utvärderingsmodell.
• Du tar ansvar och initiativ till att inköpsarbetet i projektet blir det bästa möjliga och följer tidplan.
• Du ansvarar för att författa förfrågningsunderlag, utvärderingsmodell och avtalsutkast, samt att dokumentera övriga upphandlingsdokument som ingår inköps och investeringsprocessen. Tekniska bilagor ansvarar projektet för.
• Du bidrar till länken mellan leverantörers kunskapsbank och projektet du verkar igenom marknadsdialoger, RFI eller liknande.
• Förmedla ett bra nätverk och ha kontroll på leverantörsmarknaden inom de områden som upphandlingarna sker inom.
• Du söker inköpsstrategier som bidrar till affärsnytta och kvalitetssäkring.
• Du brinner för att slutförhandla och uppnå bästa resultat och besparing. Besparing registreras som KPI på inköp.
• Förhandla avtal med leverantörer, dvs ha god insikt och vana att arbeta med juridik och avtal.
• Genomföra och följa upp förfrågningar och anbud, räkna ut och rapportera besparing.
• Följa upp avvikelser och driva eller vara behjälplig vid regleringar med leverantörer.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av investeringsprojekt och entreprenadupphandlingar, du har minst fem års erfarenhet av projektinköp inom entreprenader. Med entreprenader menar vi upphandling inom mekanik (exempelvis svets, rörarbeten) och process samt upphandlingar inom el och automation (exempelvis styrsystemsbyten, uppgraderingar). Du behöver ha kunskap om och vara van att arbeta med entreprenadjuridik och de vanliga förekommande avtalsformerna (AB/ABT/ABA). För produkter och tjänster har vi även egna avtalsmallar som vi utgår från. Du har relevant universitetsutbildning inom teknik, juridik eller ekonomi, samt gärna förståelse för och ett intresse för teknik och energi.

För att lyckas i rollen behöver du ha bra sinne för ekonomi, affärer och juridik. Ditt arbetssätt präglas av långsiktighet och en helhetssyn. Du drivs av att nå dina mål, du är nyfiken, ansvarstagande och tar egna initiativ. Du triggas av att bidra till lönsamhet och uppnå besparingar. Du är en framgångsrik förhandlare. Uppdraget som projektinköpare innebär många kontaktytor och därmed är det av stor vikt att du är lyhörd och trivs i samarbete med andra. Du behöver ha kunskap inom LUF och gärna hanterat upphandlingar i e-avrop. Har du erfarenheter från energibranschen är även det meriterande.

Om verksamheten
Tjänsten är ett konsultuppdrag på minst 50% med start i början på november och förväntas pågå i nio månader. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varaktighet, arbetstid
Deltid 50% Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "57766".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Office Professionals AB

Jobbnummer
5413891

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: