Projektinköpare inkom Bygg och Entreprenad
Experis Finance Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Publiceringsdatum2014-06-09Dina arbetsuppgifterSom projektinköpare arbetar du med att planera, genomföra och följa upp inköp vid ett eller flera av kundens byggprojekt. Du är involverad redan tidigt i projekteringsfasen och är ansvarig för att driva upphandlingar av olika slag under hela projektets genomförande.
I arbetet ingår att självständigt driva hela inköpsprocessen. Med det menas att göra leverantörsbedömningar, leverantörsval, genomföra förhandlingar samt att med vald leverantör komma till avslut och skriva kontrakt.
Som stöd har du ett väl anpassat inköpssystem samt erfarna kollegor. Du arbetar i nära samarbete med många olika kompetensområden, så som anbudsingenjörer, platschefer, entreprenadingenjörer och affärschefer.
Vem är du
Du har en akademisk utbildning alternativt 4-årigt tekniskt gymnasium eller motsvarande, men då krävs arbetslivserfarenhet från branschen eller från liknande arbetsuppgifter.
Du har minst 3 års inköpserfarenhet, är duktig på att skriva avtal och har god förhandlingskompetens. Det är viktigt att du har juridisk kunskap inom entreprenadjuridik och att du har grundläggande byggteknisk kunskap. Du behärska både engelska och svenska på hög nivå, både muntligt och skriftligt. Erfarenhet från projektledning är meriterade.
För att lyckas är det viktigt att du har förmåga att kunna arbeta självständigt, skapa kontakter och sälja inköpsverksamheten så väl internt som externt. Du är strukturerad och duktigt på att göra affärer och hitta tekniskt och affärsmässigt fördelaktiga lösningar, på både kort som lång sikt.
Du är lösningsorienterad, lyhörd och beaktar flera parters mål och intressen.
En viktig del av rollen är att hantera eftermarknadsfrågor mot underleverantörer.
Körkort är ett krav och att du kan resa 1-2 dagar per vecka.
Vad kan vi erbjuda dig?
Med 1200 konsulter och 3000 genomförda rekryteringar det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Kontaktperson för detta jobbAnsök via länken på denna sida senast den 19 juni, urval sker löpande. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Konsultchef Carl-Henric Möller på 031-617235.
För mer information om Experis Finance konsultverksamhet är du välkommen att kontakta Talent Sourcer Gabriella Mjölnevik på 031-617239 eller
Gabriella.Mjolnevik@se.experis.comArbetstider och omfattning100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarl-Henric Möller 031-617235
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 1903172
Observera att sista ansökningsdag har passerat.