Projektingenjör
Cantera IT-partner / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Cantera IT-partner i Eskilstuna,
Västerås,
Flen,
Arboga,
Enköping eller i
hela Sverige Cantera söker ambitiösa och drivna konsulter med mycket god teknisk kompetens och relevant utbildning. Vi tror att du trivs med att ställas inför nya utmaningar och att du förstår vikten av att sätta kunden i fokus.
Publiceringsdatum2016-02-23Dina arbetsuppgifter• Medverka och sammanställa underlag för prognoser gällande tid, kostnader och innehåll.
• Ansvara för att kvalitetssäkra fakturaunderlaget inför kontrollattest.
• Ansvara för samordningen och dokumentationen av underrättelsehanteringen om avvikelser i kontrakt mellan Entreprenör och Beställare
• Säkerställa och sammanställa att kontrakterade entreprenörer och konsulter levererar rapporter i enlighet med kontraktet.
• Föra protokoll och minnesanteckningar vid delprojektets möten.
• Hantera mötesplanering (kallelser, lokalbokningar, mm)
• Stödja Entreprenadledaren i arbetet med underlag för kommande resursbehov.
• Medverka i att delprojektet samordnas mot övriga delprojekt.
• Medverka i att delprojektet samordnas mot övriga ansvarsområden och enheter inom projektet.
• Medverka i att sprida kunskap om delprojektet internt och externt
• Medverka i att delprojektet samordnas och att dialog för mot externa parter och angränsande projekt
• Ansvara för att dokumentationen lagras i enlighet med kunds IT-rutiner
• Samordna entreprenörer och konsulters begäran om behörigheter i kunds datasystem.
• Medverka vid framtagande av förfrågningsunderlag vid upphandlingen av konsulter, entreprenörer och andra kontrakt inom delprojektet.
• Säkerställa och följa upp att anläggningsspecifika och genomförande krav inarbetas och följs upp.
• Säkerställa och följa upp att rätt kvalitet på delprojektets leveranser sker.
• Säkerställa och följa upp att mottagningskontroller av leveranser sker i enlighet med projektets bestämmelser.
• Säkerställa och följa upp att krav på miljön inarbetas och följs upp i delprojektens leveranser med stöd av miljöstöd.
• Säkerställa och följa upp att krav på arbetsmiljön i både bygg- och driftskedet inarbetas och följs upp i delprojektens leveranser, med stöd av BASP och arbetsmiljöspecialist från projektstaben.
• Att delprojektet arbetar och följer projektets överenskomna rutiner
• Att dokumentation levereras och lagras i enlighet med projektets överenskomna rutiner
• Att leveranser är kvalitetssäkrade och levereras i enlighet med projektets överenskomna rutiner
Sökande ska ha följande utbildning, kompetens och erafenhet:
Lämplig utbildningsbakgrund för denna befattning är byggnadsteknisk ingenjörsutbildning.
• Minst 3-års erfarenhet av administrativt/tekniskt arbete inom järnvägssektorn.
• Goda kunskaper i användning av programmen Microsoft Excel, Word och MS Project.
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.
Som person är du
• självgående och tar ansvar för din uppgift samtidigt som du har god samarbetsförmåga; kan kommunicera och vara lyhörd.
• Du har förmåga att kommunicera och upprätthålla en bra dialog med myndigheter, konsulter och medarbetare i långsiktiga relationer.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast och rörlig lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-25
Välkommen med ansökan via e-post till:
christian.larsson@cantera.seVid ansökan märk ansökan med Projektingenjör Eskilstuna.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
christian.larsson@cantera.seKontaktChristian Larsson Tfn 0522-146 01
christian.larsson@cantera.seFöretagCantera IT-partner
AdressCantera IT-partner
Björbäcksvägen 6
45155 UDDEVALLA
KontorsadressBjörbäcksvägen 6
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0522-14601
Jobbnummer 2687455
Observera att sista ansökningsdag har passerat.