Projektekonom till globalt företag - Framtiden AB - Administratörsjobb i Göteborg
Projektekonom till globalt företag
Framtiden AB / Administratörsjobb / Göteborg
2018-06-19

Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg

Är du en utbildad ekonom som vill utvecklas i en bred och spännande roll? Har du drivet, engagemanget och lagandan som krävs? Tveka då inte, sök tjänsten idag!

Dina arbetsuppgifter
Som projektekonom på Valmet kommer du att hjälpa till med framförallt projektuppföljning. Du kommer att arbeta både självständigt och ha nära kontakt med bland annat projektledare och säljare, för att se till att tidsplan och budget hålls. Valmet erbjuder en spännande tjänst med mångsidiga arbetsuppgifter inom projektuppföljning, inklusive månatliga rutinuppgifter, men även ad hoc uppgifter i en global verksamhet.

Exempel på arbetsuppgifter:
* Månadsbokslut
* Project controlling
* Kostnadsuppföljning och estimering av projekt
* Fakturering och valutasäkring av projekt
* Resultatföra intäkter och kostnader

Om företaget
Valmet Corporation är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom mass-, pappers- och energiindustrin. Deras mål är att ge sina kunder världens bästa service. Valmets 12 000 medarbetare runt om i världen finns nära kunderna och arbetar för att förbättra deras resultat - varje dag.

Din profil
För att passa in i rollen som projektekonom krävs det att du är en driven person med stor vilja att lära. Då tjänsten innebär mycket kontaktytor krävs det att du är en kommunikativ lagspelare.

Skallkrav:
* Högskolebakgrund inom ekonomi
* Svenska och engelska

Meriterande:
* Erfarenhet av ekonomiarbete

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Anställning: Vikariat cirka 1 år (möjlig chans till förlängning för rätt person)
Placeringsort: Lindholmen, Göteborg
Start: Omgående

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-06-19

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-30
Ange följande referens när du ansöker: 16853
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nicholas Uusitalo nicholas@framtiden.com 072 209 19 50

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Jobbnummer
4212030


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: