Projektekonom Solaris
Bräcke Kommun / Redovisningsekonomjobb / Bräcke
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Bräcke,
Höganäs,
Ängelholm,
Helsingborg,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bräcke Kommun i Bräcke,
Ånge eller i
hela Sverige Bräcke kommun söker
Projektekonom SOLARIS Ref. nr. 204/12
SOLARIS är ett socialfondsprojekt som startade den 1 januari 2012 med fyra månaders mobiliseringfas, och som pågår fram till 2014-06-30. Bräcke kommun är projektägare och ett antal aktörer från Jämtlands och Västernorrlands län medverkar. Projektet har tre fokusområden; att minska antalet utanförställda, att ge ett tidigt och lättillgängligt hemspråksstöd samt att skapa förutsättningar för socialt företagande. Målgruppen för verksamheten är personer mellan 16 ? 64 år som är långtidssjukskrivna, långtidsarbetslösa eller har utländsk bakgrund.
Projektet kommer även ha ett transnationellt samarbete baserat på utvecklingsarbete kring entreprenörskap och kompetensutveckling rörande socialt företagande. Samarbete är etablerat med verksamheter i Estland, kontakt har även tagits med organisationer i Skottland och Polen.
Projektledningen kommer att bestå av två projektledare, en projektekonom samt en projektadministratör. Vi söker nu en projektekonom.
Publiceringsdatum2012-01-23Dina arbetsuppgifterSom projektekonom kommer du att hantera den löpande ekonomiska projektredovisningen, du ska följa upp, sammanställa och rekvirera EU-bidrag och fungera som ekonomiskt stöd till personal och andra intressenter i projektet. Du kommer också att involveras i upphandlingsfrågor inom ramen för Lagen om Offentlig Upphandling. Du ingår i projektets ledningsgrupp, men kommer även att vara behjälplig inom kommunens övriga centrala ekonomiarbete. Kommunens samlade ekonomifunktion utgör ett stöd till projektet.
KvalifikationerDu som söker tjänsten ska ha examen från ekonomprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi förväntar oss att du har praktisk arbetslivserfarenhet av redovisning. Som person är du självgående, strukturerad, flexibel, har god samarbetsförmåga och besitter god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt, på svenska och engelska. Vi ser det som positivt att du har systemerfarenhet av Aditro affärssystem och att du har erfarenhet, i rollen som ekonom, från tidigare EU-projekt.
B-körkort är ett krav.
Om tjänstenHeltid, projektanställning till och med 2014-06-30, med reservation för att projektet efter mobiliseringsfasen skall godkännas av ESF-rådet inför övergång till genomförandeprojekt.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Projektanställning tom 2014-06-30, med reservation för att proj. godkännes. Tillträde omgående.
ErsättningFast lön
Individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-12
Välkommen med din ansökan till
bracke@bracke.se eller till Bräcke kommun, Box 190, 840 60 Bräcke.
Ange följande referens när du ansöker: 204/12
Ansökan kan skickas till e-postadress:
bracke@bracke.seKontaktHenrik Kvist, Chef personal- och ekonomienheten, 0693-161 09
Lars Liljedahl, Chef social- och utbildningsavdelningen, 0693-162 00
Facklig kontaktFackliga företrädare, 0693-161 00
FöretagBräcke kommun
AdressBräcke kommun
Box 190
84060 BRÄCKE
KontorsadressHantverksgatan 25
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0693-16100
Jobbnummer 1135822
Observera att sista ansökningsdag har passerat.