Projektekonom / controller med erfarenhet av att arbeta i större

Shaya Solutions AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: ca. 1 år
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Uppdragsstart: Enl. ök.
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Bakgrund

Kunden söker nu en projektekonom/controller för att stötta projekten i ekonomiska frågor.

Uppdragsbeskrivning

Projektekonomens/controllerns uppgift är att utveckla, stödja, samordna och följa upp enskilda projekt. Projektekonomerna/controllers tillhör Finansavdelningen men stöttar projekt i hela verksamheten.

Publiceringsdatum
2022-02-21

Dina arbetsuppgifter
Projektekonom/controllerns roll består främst i att stötta projektledare i deras dagliga arbete. Man rapporterar direkt till projektledarna som arbetsleder och fördelar arbetet. Då behovet från verksamheten skiftar så har även arbetsuppgifterna stora variationer. Tillsammans med programcontrollern kommer du att kontrollera och säkerställa att projekten följer de ekonomiska processer och riktlinjer som kunden har. Deltar och driver den ekonomiska uppföljningen av projekten genom att ta fram underlag och lyfta viktiga ekonomiska frågor. Vid budget- och prognosarbete tar man fram, förbereder och sammanställer underlag och rapporter för att projektledarna och verksamheten ska kunna ta rätt beslut.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande dokumenterad kompetens förvärvat på annat sätt.
• Minst två års erfarenhet som ekonom/controller
• Kommunikativ, uttrycker sig väl i tal och skrift
• Ekonomisk förståelse och redovisningskunnig
• Minst två års erfarenhet av att arbeta i större ekonomisystem
• God administrativ förmåga
• Minst två års erfarenhet av Office-paketet framförallt Excel

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• Två års erfarenhet som projektekonom/controller
• Två års erfarenhet av att jobba med ekonomisk uppföljning i verksamhetsprojekt med IT-inslag
• Två års erfarenhet av Unit4 Business World (UBW)

Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

• Analytisk, strukturerad och noggrann.
• Tar egna initiativ och driver tillsammans med andra inom ansvarsområdet den utveckling som behövs inom ansvarsområdet.
• God förståelse för vad som är viktigt att följa upp och har en god förmåga att kommunicera.
• Medvetenhet av betydelse av att standardisera och ha ett processorienterat arbetssätt.

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 1 år

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Jobbnummer
6364481

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: