Projektdirektör

Locum AB / Byggjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Locum AB i Stockholm

Du som har kapacitet att bli vår nye Projektdirektör kommer att vara inblandad i samtliga Locums byggprojekt – allt från nybyggnationer till anpassningar och underhåll hamnar på ditt bord. 
Din utmaning
Ditt uppdrag som Projektdirektör blir att förse övriga i organisationen med kvalificerad byggprojektledning. I ditt ansvar ligger också enheten Funktionsplanering, som arbetar med projektens
tidigaste skeden. Enheten ska utvecklas till att i ännu större omfattning än nu representera djup och eftertraktad kunskap inom vårdlokaler, samt lokaldesign och konceptualisering av olika
vårdfunktioner för Stockholms Läns Landsting. Som Projektdirektör blir du också ytterst ansvarig för upphandling av såväl bygg- som driftentreprenader. Ett viktigt område för dig att
fokusera på blir att utveckla Locums karriärtrappa för bygg- och projektledarresurserna.
Som Projektdirektör kommer du leda en avdelning som idag består av 70 medarbetare och du kommer att ingå i företagsledningen. Där är du med och både utvecklar och samordnar företagets
verksamhet. Förutom det ska du stötta enhetschefer, agera beställarombud samt bevaka omvärlden inom din intressesfär. Du ska leda din avdelning och prioritera resurser inom givna ramar, och
givetvis i linje med vår vision och strategiska mål. I din nya roll kommer du bli en tung branschföreträdare och Locums ansikte utåt i samtliga affärer. Det medför också att du kommer driva
utvecklingsfrågor för branschen.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Du som söker tjänsten som Projektdirektör är civilingenjör med minst 5-10 års dokumenterad ledarerfarenhet. Du bör också mycket goda kunskaper från byggbranschen, helst från
entreprenörföretag och då från ledande befattning. Förutom detta behöver du också goda kunskaper i såväl talad som skriven svenska och engelska samt gedigna kunskaper inom entreprenadjuridik.
Det är också viktigt att du har ett stort nätverk inom branschen. Som yrkesmänniska ser du till att god affärsmässighet och hög integritet går hand i hand med hög etik och affärsmoral. För
att kunna fullgöra din uppgift krävs att du har en förståelse för Locum som projektorganisation och vårt uppdrag. Dessutom har du förmågan att organisera, engagera och entusiasmera dina
medarbetare. Du är en relationsbyggare som har lätt för att samarbeta, samtidigt som du har förmågan att kunna bryta ner mål i mindre delar och följa upp dem.
Ansökan och kontakt
För mer information om tjänsten kontakta Maria Lahne, Assessio, på 08-775 09 92 eller Marie Soldin, Assessio, på 08-775 09 49.  Din intresseanmälan med CV vill vi ha helst ha före 2008-06-29,
dock absolut senast 2008-08-04 viawww.assessio.se/rekrytering.

Publiceringsdatum
2008-06-13

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-08-04
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Maria Lahne, 08-775 09 92

Företag
Locum AB

Adress
Locum AB
Årstaängsvägen 1C
10074 Stockholm

Jobbnummer
249834

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Locum AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Locum AB: