Projektbemanning digital kompetens vård och omsorg

Vård & Omsorg / Administratörsjobb / Lidköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lidköping, Götene, Skara, Vara, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vård & Omsorg i Lidköping, Finspång eller i hela Sverige

Till projektet DiVOS - Digital kompetens vård och omsorg Skaraborg söker vi:

- projektledare
- administratör
- utbildningskoordinator
- teknisk utbildningshandledare digitala verktyg
- teknisk utbildningshandledare brukarnära digital teknik
- kommunikatör

Kommunerna Lidköping, Essunga, Grästorp, Götene och Vara har beviljats medel från Europeiska socialfonden med målet att öka den digitala kompetensen inom vård- och omsorgssektorn.

Syftet är att öka kompetensen i stödet till äldre och personer med funktionsnedsättning i användning av digital teknik. Inom projektet kommer arbetsplatsförlagda utbildningar att planeras och genomföras för drygt 3000 personer inom olika yrkeskategorier. Projekttiden är 20190401-20210331. Lidköpings kommun, Vård & Omsorg är projektägare och ansvarar för projektanställningarna.

Då projektrollerna är på deltid finns möjlighet att kombinera flera projektroller. Om du har en anställning i någon av de aktuella kommunerna ser vi positivt på att du ska kunna kombinera en projektroll med ditt ordinarie arbete.

Projektledare

Rollen som projektledare är på 50-60 %. Som projektledare leder du den projektgrupp som gemensamt planerar, genomför och följer upp projektets olika aktiviteter. Du leder framtagandet av utbildningsplaner och utbildningsmaterial. Du ansvarar också för rapportering till projektets styrgrupp och till ESF-rådet.

Du behöver vara en god organisatör, ledare och inspiratör. Du ska kunna arbeta mot uppsatta mål, följa upp och rapportera resultat. Du ska ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, ha god samarbetsförmåga och social kompetens. Du är en snabb och god problemlösare, har erfarenhet av att arbeta i projekt och har en utbildning som är lämplig för uppdraget. Grundläggande kunskap om digitalisering är meriterande liksom erfarenhet av kommunal vård och omsorgverksamhet med förståelse för behovet av digital kompetens i verksamheten.

Administratör

Rollen som administratör är på 50%. Som administratör tar du fram rutiner och förbereder ett system för projektets redovisning och administration. Du ansvarar för att sammanställa rapporter kring deltagarredovisningar men hanterar även annan dokumentation inom projektet.

Du behöver ha en god administrativ förmåga och lämplig administrativ utbildning. Du ska ha god förmåga att samla in, registrera och sammanställa statistik och andra uppgifter i digitala system. Du behöver ha god samarbetsförmåga och social kompetens.

Utbildningskoordinator

Rollen som utbildningskoordinator är på 50%. Som utbildningskoordinator har du ansvar för att organisera de kompetensutvecklingsinsatser som genomförs i projektet. Du gör en utbildningsplanering och säkerställer att det finns föreläsare och utbildare för alla kompetensutvecklingsinsatserna. Tillsammans med utvärderare och övriga i projektorganisationen följer du upp utbildningsinsatsernas kvalitet och effekt.

Du behöver ha en god förmåga att planera och koordinera omfattande utbildningsinsatser i en stor och komplex organisation. Du ska ha god datavana och erfarenhet av att använda digitala verktyg för t ex planering och registrering av utbildningsinsatser. Din utbildningsbakgrund ska vara lämplig för uppdraget och du ska ha god samarbetsförmåga och social kompetens.

Teknisk utbildningshandledare - digitala verktyg

Rollen som teknisk utbildningshandledare - digitala verktyg är på 50%. Som teknisk utbildningshandledare ska du tillföra specialkompetens inom digitalisering till projektorganisationen. Du medverkar till att nivå och innehåll i utbildningsaktiviteter blir relevanta för organisationernas olika verksamheter. Du ger ett aktivt stöd vid insatserna och kan även komma att agera som föreläsare.

Du behöver ha en god kunskap och erfarenhet inom områdena digital teknik och välfärdsteknik samt en för uppdraget lämplig utbildning. Du ska ha god kunskap och förståelse för betydelsen av digital kompetens inom vård och omsorg samt förmåga att värdera och bedöma när och hur det kan vara lämpligt att använda olika digitala verktyg. Du ska vara en god pedagog och handledare samt ha god samarbetsförmåga och social kompetens.

Teknisk utbildningshandledare - brukarnära digital teknik

Rollen som teknisk utbildningshandledare - brukarnära teknik är på 50%. Som teknisk utbildningshandledare ska du tillföra specialkompetens inom brukarnära digital teknik till projektorganisationen. Du medverkar till att nivå och innehåll i utbildningsaktiviteter blir relevanta för organisationernas olika verksamheter. Du ger ett aktivt stöd vid insatserna och kan även komma att agera som föreläsare.

Du behöver ha en god kunskap och erfarenhet inom områdena välfärdsteknik och brukarnära digital teknik samt en för uppdraget lämplig utbildning. Du ska ha god kunskap och förståelse för betydelsen av digital kompetens inom vård och omsorg samt förmåga att värdera och bedöma när och hur det kan vara lämpligt att använda brukarnära digital teknik. Du ska vara en god pedagog och handledare samt ha god samarbetsförmåga och social kompetens.

Kommunikatör

Rollen som kommunikatör är på 40%. Som kommunikatör ska du upprätta en kommunikationsplan och i samverkan med övriga i projektorganisationen planera och genomföra informationsinsatser samt skriva och publicera nyheter. Du upprättar goda kommunikationsvägar mellan projektet, olika målgrupper och intressenter. I samarbete med övriga i projektorganisationen arbetar du fram och redigerar utbildningsmaterial.

Du behöver ha en god kompetens och lämplig utbildning inom kunskapsområdet kommunikation. Du har god vana att göra webbpubliceringar och att använda sociala medier samt vanligt förekommande dataprogram för att sprida information och ta emot synpunkter. Du har kunskap i grafisk produktion och kan filma och redigera för att t ex framställa informationsmaterial. Som kommunikatör behöver du god samarbetsförmåga och social kompetens.

Varaktighet, arbetstid
40-100 %. Tillträde: 2019-04-01 eller efter överenskommelse Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2019-01-21

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-11
Ange följande referens när du ansöker: VON 2018/447
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Paula Evertsson 0510-771344

Företag
Vård & Omsorg

Adress
Vård & Omsorg
Skaragatan 8
53188 Lidköping

Kontorsadress
Skaragatan 8

Jobbnummer
4566974

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vård & Omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vård & Omsorg: