Projektassistent till global organisation inom fordonsindustrin

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du utvecklas i en global organisation inom fordonsindustrin och stormtrivs som projektets spindel i nätet? Har du ett par års erfarenhet från projektadministration i internationellt företag och är redo för nya kliv? Då har vi uppdraget för dig!

Hur ser din arbetsdag ut?
Som projektassistent kommer du att ha en bred och intressant roll där du bistår och stöttar projektledare och projektorganisation. Med din strukturerade och administrativa ådra, ansvarar du för administrativa ärenden, såsom uppföljningar, planering, skriva mötesprotokoll, ansvara för distributionslistor samt att hålla ordning på projektportföljen.

För att skapa bästa förutsättningar vid möten och konferenser kommer du att assistera och administrera mötesagenda, hantera mötesprotokoll och att se till att konferensrum är bokade och i ordning. Du kommer även att ha en avgörande roll vid planering och genomförande vid andra aktiviteter och evenemang såsom frukostmöten och konferenser. Din goda systemvana kommer väl till pass då arbetsuppgifterna innefattar att uppdatera och administrera företagets system, intranätet och genom inköpssystemet är det du som hanterar olika typer av inköp. Även planering och administration kopplat till resor, innefattas i din roll. Som projektassistent kommer du även att driva och arbeta med förändrings- och förbättringsaktiviteter och projekt, som syftar till att utveckla den administrativa processen och hanteringen.

Uppdraget startar i augusti och är planerat att löpa till och med mars 2017. Arbetet är förlagt på kontorstider, heltid. Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco och vara placerad hos vårt kundföretag som är beläget på Hisingen, Göteborg.

Vem trivs här?
Har du minst två års erfarenhet från projektadministration i internationellt företag och känner dig bekväm i att obehindrat använda dig av engelska och svenska som arbetsspråk i tal och skrift, kommer du snabbt in i din nya roll. Den arbetserfarenhet som du har med dig sedan tidigare påminner mycket från ovan beskrivning av uppdraget och du har exempelvis arbetat med att hålla samman projekt rent administrativt, är van vid att assistera andra, trivs med många kontaktytor och i den stunden då allt oförutsett händer så är du den som har stenkoll på vad som skall göras härnäst.

Att du har intresse och förståelse för affärer i kombination med att du är genuint intresserad av att få bidra med din serviceinriktade och relationsskapande personlighet, kommer göra det här uppdraget som klippt och skuren för dig. Andra ledord för rollen är struktur, ordning och reda och noggrannhet. Utöver Officepaketet så har du generellt god systemvana. Eftergymnasial utbildning och erfarenhet från fordonsindustrin är meriterande och ger dig god förståelse och bas att stå på. Om det är dig vi beskriver och du känner dig redo för nya kliv i en global organisation, så har du möjligheten rakt framför dig. Sök idag!

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då du ska ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden och kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Nästa steg i processen är att du blir inbjuden att göra en kort videopresentation, där du får svara på några frågor. Videopresentationen skapar du med hjälp av en smartphone eller surfplatta och tar ca 5 minuter att genomföra. Håll utkik i din mejl efter en länk från oss med instruktioner. Då urvalet sker löpande så rekommenderar vi dig att genomföra din videopresentation inom 24 timmar från att du får länken. I vår process använder vi oss även av personlighetstest där du själv får ta del av resultatet i form av skriftlig återkoppling. En fantastiskt möjlighet för dig som är intresserad av lära känna dig själv ytterligare och kanske få ny kunskap om dina styrkor och utvecklingsbara sidor!
Vid frågor kring tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Johanna Lydén på telefon 031-764 35 23.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka tjänsten!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid.

Publiceringsdatum
2016-06-03

Ersättning
Fast lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-09
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lydén 031-7643523

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2888573

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: