Projektadministratör till Utvecklingsenheten

Gällivare kommun / Datajobb / Gällivare
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Gällivare, Jokkmokk, Kiruna, Pajala, Överkalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gällivare kommun i Gällivare, Boden, Luleå eller i hela Sverige

Gällivare ligger 10 mil norr om polcirkeln. I kommunen bor drygt 18 000 människor med närhet till arbete, service och natur. Här finns länsdelssjukhus, väl utbyggd barnomsorg, bra skolor, ett rikt föreningsliv och ett varierat kulturutbud. Närheten till vildmarken ger goda möjligheter till fritid och upplevelser av världsklass, året runt. Norrbottenskusten når man på ca 2,5 timme med tåg eller bil. Stockholm ligger ca 2,5 timme från Gällivare med dagliga flygförbindelser.

Här finns ett differentierat näringsliv och mineralutvinning är sedan decennier en huvudsaklig basnäring. Nya delar av Gällivare ska utvecklas i takt med att områden i Malmberget avvecklas, allt som följd av gruvnäringens fortsatta expansion. Det här är landets största samhällsomvandling i sitt slag. 250 000 nya kvadratmeter av bostäder, kommunala verksamheter och kommersiella lokaler ska byggas under de närmaste 20 åren.


Publiceringsdatum
2016-11-02

Beskrivning av verksamheten
Gällivare kommun har tagit beslut om en stor utbyggnad av det kommunala fibernätet. Projektet innebär en investering på drygt 200 miljoner kronor och större delen av utbyggnaden ska vara färdigställd år 2021. Projektet är den största satsningen på IT-infrastruktur någonsin i Gällivare kommun.

Projektet kommer att drivas av Utvecklingsenheten på Gällivare kommun, som har hand om näringslivsfrågor, landsbygdsfrågor samt olika typer av utvecklingsprojekt.


Dina arbetsuppgifter
Utvecklingsenheten söker därför en Projektadministratör som huvudsakligen kommer att arbeta med fiberutbyggnadsprojektet.

Arbetet kommer, utöver administrativa uppgifter, att innehålla ekonomihantering, dokumentation av fibernätet, samt uppdatering av projektets hemsida.

Vidare innebär arbetet kontakter med myndigheter, entreprenörer, konsulter samt allmänheten. Du kommer att ingå i en projektgrupp med både interna och externa medarbetare men kommer ändå att arbeta mycket självständigt.

Kvalifikationer
Du har erfarenhet av projektadministration samt ekonomihantering, med högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete med optisk fiber och geografiska informationssystem är meriterande. Då en del av projektet finansieras med bidrag från EU är även arbete med ansökningar till, samt uppföljning av, EU-projekt meriterande.

I övrigt skall Du känna stort engagemang för arbetsuppgiften och vara strukturerad och ordningsam. Du kommer att ha ett omfattande internt och externt kontaktnät, det är därför av stor vikt att Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Du skall kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, ha mycket god datorvana samt vara utvecklings- och serviceinriktad.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid
Tillsvidare
Provanställning kan förekomma

Tillträde
Snarast, enligt överenskommelse

Upplysningar
Projektledare, Jonas Olsson, 0970-81 80 61
Chef för Utvecklingsenheten, Andreas Hinzer, 0970-81 81 11

Vi tar endast emot ansökan via: www.hrsupporten.se/gellivare.php
Till din ansökan vill vi ha med en CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Månadslön
Individuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-23
Ange följande referens när du ansöker: K 332/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Utvecklingschef Andreas Hinzer 0970-818 111
Bredbandssamordnare Jonas Olsson 0970-818 061

Företag
Gällivare kommun

Adress
Gällivare kommun
Tingshusgatan 8-10
98281 GÄLLIVARE

Kontorsadress
Tingshusgatan 8-10

Jobbnummer
3130838

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gällivare kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gällivare kommun: