Projektadministratör till Midroc Electro i Göteborg
Vega HR AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vega HR AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Härryda eller i
hela Sverige För vår uppdragsgivare Midroc Electro AB söker vi en serviceinriktad och noggrann projektadministratör som kommer ansvara för löpande administration och uppföljning av installations-, drift & underhålls- och serviceuppdrag inom Tele & kraftprojekt. Vi söker dig som har erfarenhet av projektadministration inom teknisk industri och som är van att arbeta i olika typer projekt/beställningssystem. Tjänsten är tillsvidare på heltid och tillträde kan ske omgående eller efter överenskommelse.
Du kommer till ett framgångsrikt Midroc-företag i tillväxt som ingår i koncernen Midroc Europe AB med verksamheter inom affärsområdena fastighet, bygg, industri och miljö.
Din arbetsplats blir på företagets kontor i Göteborg och kunderna återfinns i Västra Sverige.
Huvudsakliga ansvarsområden som Projektadministratör:
Midroc Electro är ett el- och teknikföretag med verksamhet i Sverige och Norge. Företaget fokuserar på att utveckla och erbjuda entreprenad- och servicetjänster till kunder inom främst bygg, fastighet och industri.
Som projektadministratör blir du placerad på Midroc Electros Regionkontor i Arendal/Göteborg där du arbetar för Division syd med teknikgruppen Infra. Kunderna och projekten återfinns från Grums i norr till Ulricehamn och ner till Hallandsåsen. Teknikgruppen Infra består av tre underhållkontrakt (Kraft & Belysning, Vatten & Ventilation och Telesystem). Gruppen består av 2 projektledare, 1 projektadministratör (du!) och 12-14 tekniker samt underleverantörer i de löpande uppdragen. Leveranserna omfattar främst installation och drift- och underhåll av belysning, vatten, ventilation, elkraft, kameror och säkerhetssystem i tunnlar och broar. Kontrakten inkluderar dygnet-runt-beredskap under årets alla dagar.
Merparten av din arbetstid blir administration i Trafikverkets beställningssystem GUS/Maximo vilket du kommer få kundanpassad utbildning på. Rollen innebär också att du kommer arbeta som projektledarnas "backoffice" vilket innebär nära samarbete och uppföljning med projektledarna samt underställd projektpersonal. Du kommer få ansvar för all typ av projektadministration, även det som hamnar mellan stolarna!
Bland arbetsuppgifterna kan nämnas:
Administration av projektunderlag och skriva ordrar i beställningssystemet GUS/Maximo
Sammanställa ekonomisk redovisning, tidredovisning, inköp, utlägg och övrigt underlag för fakturering.
Genomföra uppföljningar och relevanta utvecklings- och förbättringsprojekt tillsammans med projektledarna för att höja servicegraden, effektivisera verksamheten och öka lönsamheten i projekten.
Assistera och stödja Projektledarna i sina uppdrag
Övrigt förekommande kontorsarbete inklusive inköp av kontorsmaterial m m.
Delta i veckomöten.
Du rapporterar till ansvarig projektledare
Vem är du?
Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och socialt team-orienterad men som också kan ställa krav och sätta ner foten på ett bra sätt när det behövs.
Du trivs att arbeta i en teknikorienterad projektorganisation där du är spindeln som bidrar till att projekten rullar på och blir fakturerade på rätt sätt och i tid.
Ditt intresse för administration, processer och ekonomi är stort och du drivs av att se till att det blir rätt.
Du är serviceorienterad och med din personlighet bidrar du alltid till ett positivt arbetsklimat.
Du är mål- och resultatinriktad och tar ansvar för att inte lämna något mellan stolarna även om det ibland är kort om tid.
Som person är du självgående, trygg, prestigelös och har god förmåga att planera och effektivisera ditt arbete för att hinna med.
Du gillar att arbeta i affärs/beställningssystem och kan dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter på ett pedagogiskt och kommunikativt sätt.
Publiceringsdatum2021-10-28KvalifikationerVi söker dig som är teknikintresserad och har en bakgrund och erfarenhet som projektadministratör eller liknande roller inom bygg-, entreprenad- eller industribranschen.
Du har en relevant administrativ/ekonomisk utbildning eller skaffat dig motsvarande kunskaper genom ditt arbetsliv.
Meriterande är om du har kunskaper och erfarenhet av att arbeta med systemet GUS/Maximo eller andra liknande beställnings-/projekt- och affärssystem inom industrin.
Du har goda kunskaper och förståelse för företagsekonomi/ekonomiska samband och god vana att arbeta i MS-Office med tyngdpunkt på Excel.
Du ska kunna förstå och uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Vad kan Midroc Electro erbjuda dig?
En ansvarsfull roll där du får möjlighet att utvecklas i ett framgångsrikt och expansivt bolag. När du börjar arbeta på Midroc Electro kommer du till ett stabilt och väletablerat familjeföretag som är i ett spännande tillväxtskede. Bolaget innehar hög kompetens, stark familjekänsla, trivsel och gemenskap. Kulturen bland företagets 2 500 medarbetare präglas av samarbete, hög servicenivå, entreprenörskap och lojala medarbetare som trivs. I och med tillväxtresan genereras möjlighet till vidareutveckling, samtidigt som man starkt värnar om att behålla den familjära kulturen. Det finns en stolthet över att kunna erbjuda varierande arbetsuppgifter, trygghet och goda utvecklings- och karriärmöjligheter för alla anställda. Naturligtvis erbjuds marknadsmässiga löner, goda förmåner samt fantastiska kollegor att jobba tillsammans med. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Göteborg.
Om Midroc Electro AB
Midroc Electro är ett el- och teknikföretag med stark lokal förankring i Skandinavien. Företagets fokus är på utveckling av entreprenad och servicetjänster inom bygg, fastighet och industri. Midroc Electro verkar som fullskalig leverantör inom el och teknik med genomgående säkerhetstänk och man arbetar lokalt och nära sina kunder. Midroc Electro AB ingår i Midroc Europe som 2020 blev utsedda av Universum till Sveriges bästa arbetsgivare. Midroc Europe AB är en heltäckande koncern vars verksamhet är uppdelad i olika Midroc-företag som driver olika affärsområden såsom Bostäder & Lokaler, Bygg-, Fastighets- och Markutveckling, El, Kraft och Energi, Industri och Underhåll, Infrastruktur samt Teknik och Mekanik.
Läs mer på
www.midroc.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressVega Hr AB
Kärrlyckegatan 8
41878 GÖTEBORG
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Vega Hr AB (org.nr 556809-3040)
Kärrlyckegatan 8 (
visa karta)
418 78 GÖTEBORG
Arbetsplats Midroc Electro
Kontakt Rekryteringskonsult
Anette Norling
anette.norling@vegahr.se 0706286660 Jobbnummer 6078142
Observera att sista ansökningsdag har passerat.