Projektadministratör till internationellt konsultbolag!

Framtiden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Nu söker vi dig som är driven, har utbildning inom ekonomi och vill arbeta på ett ledande konsultbolag inom samhällsbyggnad. Lockar en varierande och bred roll? Sök redan idag!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som projektadministratör kommer du att arbeta brett och dina arbetsuppgifter kommer också att variera. Fokus kommer att ligga på att stötta uppdragsledningen i olika administrativa göromål rörande projektet. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är: administration kring projektstart, se till att alla får rätt behörighet, tidrapportering, ta fram och justera fakturaunderlag, kundrapporter samt föra protokoll. Du kommer att arbeta i affärssystemet Maconomy som inte är något krav på om du har erfarenhet av sedan tidigare, men meriterande. Vi ser gärna att du har god vana av Excell då rapporter och avstämningar mot budget görs i detta verktyg.

I din roll som projektadministratör deltar du aktivt i projekten och bistår där du behövs. Oftast är flera projekt igång samtidigt och du har en viktig och rolig roll som spindeln i nätet. Övrig tid kommer du att hjälpa till med annan administration som att boka konferenssalar eller hjälpa till vid event. Inledande period kommer du att tilldelas en fadder som stöttar och hjälper dig i din roll som projektadministratör. Här får du chansen att komma in på ett välkänt bolag med stora utvecklingsmöjligheter!


Om företaget
Vår kund är ett internationellt konsultföretag som planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Företagets kompetens är bred och de erbjuder tjänster inom bland annat teknik, IT, miljö och arkitektur. De har ca 15 000 anställda i ett flertal länder och utför uppdrag i ungefär 70 länder varje år. Företaget ligger i centrala Göteborg med goda kollektivtrafikförbindelser.

Som Projektadministratör ingår du i en grupp av ca 9 personer. Avdelningen som du tillhör innefattar affärsområdet infrastruktur som omfattar järnväg, spårväg och tunnelbana. Stora utvecklingsmöjligheter ges! Du har goda chanser att arbeta dig mot uppdragscontroller, uppdragsledare eller en mer renodlad ekonomitjänst. Mer information ges vid intervjutillfället.


Din profil
I rollen som projektadministratör krävs att du är strukturerad och engagerad. Eftersom projektadministratörsrollen är bred krävs att du är prestigelös och orädd att ta dig an nya arbetsuppgifter. Du tar initiativ, är självgående och kommer gärna med förslag på förbättringar och lösningar. Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och trivs med att arbeta administrativt och serviceinriktat. Vi ser det som plus om du har teknikintresse och/eller intresse mot infrastruktur.


Skallkrav:
• YH, högskole-/civilingenjörsutbildning inom ekonomi
• Goda kunskaper inom Excell och Officepaketet
• Svenska i tal och skrift

Meriterande:
• Maconomy
• Körkort
• Erfarenhet från serviceyrken
• Teknikintresserad


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Start: 5/3 eller enligt överenskommelse
Placering: Göteborg
Omfattning: Heltid, tillsvidare

Ansökningar behandlas löpande, skicka därför in din ansökan redan idag. Välkommen till Framtiden!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-01-25

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-15
Ange följande referens när du ansöker: 14843
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Victoria Sahlberg Victoria@framtiden.com 0735-136573

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Jobbnummer
3924233

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: