Projektadministratör till internationellt bolag

Placera Personal AB / Administratörsjobb / Solna
2018-09-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektadministratör till internationellt bolag" (publicerad 2019-01-31) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Siemens Gamesa är en ledande leverantör av vindkraftlösningar till kunder över hela världen. En nyckelaktör och innovativ pionjär inom sektorn för förnybar energi har installerat produkter och teknik i mer än 90 länder med en total kapacitet på över 84 GW och 25 000 anställda. Nu söker de efter en projektadministratör på heltid som kommer ingå i en avdelning på ca 30 personer. Det är ett konsultuppdrag fram till januari 2020 med mycket goda chanser till förlängning, där du blir anställd av Placera Personal. Du kommer att vara placerad på deras nya och moderna huvudkontor som ligger centralt vid Arenastaden nära till både kommunikationer och butiker.

Tjänsten
Som projektadministratör kommer du arbeta med många varierande arbetsuppgifter. Det är en självständig roll där du stöttar upp olika projekt med bland annat orderhantering, inköpsadministration, arkivering, posthantering, systemarbete samt andra administrativa uppgifter. Det är en social roll där du har mycket kontakt med både kunder och leverantörer i andra länder och därför är det ett krav att du känner dig bekväm med engelska i tal och skrift. Du kommer i denna roll att framför allt vara en support till din närmsta chef i alla de projekt som är igång och kommer in löpande.

Under nästa år ligger det många spännande projekt i startfas och du kommer få möjlighet att bidra och utvecklas i din roll på Siemens Gamesa. Vi ser gärna att du kan starta i mitten/slutet av oktober för att kunna få en ordentlig överlämning och i slutet av november kommer du få hänga med på konferens där du kommer få lära känna både bolaget och dina kollegor ännu mer!

Publiceringsdatum
2018-09-19

Dina arbetsuppgifter
Du kommer bland annat arbeta med:

* Förbereda inköpsanmodan
* Registrera ordrar i systemet SAP
* Skapa PO mot rätt kostnadsställe
* Vidarebefordra fakturor i workflow
* Upplägg av kund och leverantörer
* Posthantering
* Stötta projektledare kring arkivering, filhantering och liknade typ av administration


Kvalifikationer
För denna tjänst ser vi att du har följande bakgrund

* Du har arbetat i en administrativ roll
* Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
* Du har mycket god system- och datavana, krav att du tidigare arbetat i SAP
* Du har erfarenhet av Excel och Word
* Du är bekväm med engelska i tal och skrift, då den mesta kommunikationen sker på engelska (framför allt i skrift för just denna roll)

Personligt
Vi söker dig som är positiv, strukturerad och driven. Vi sätter också ett stort värde på god samarbetsförmåga ett starkt engagemang och att du uppskattar och trivs i en administrativ roll. Vidare är du en mycket serviceinriktad person och innehar en god kommunikativ förmåga på både svenska och engelska.

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök tjänsten så snart som möjligt, urval sker löpande!

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Nyckelord: projektadministratör, SAP, administratör, inköp, engelska

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid: 40h/veckan, 8-17 med möjlighet till flex Placering: Solna Start: Omgående, konsultuppdrag till januari 2020 men med mycket goda möjligheter till förlängning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Ekenstam 0765362708

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
4356093

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: