Projektadministratör till framgångsrika Ramboll

KFX HR-partner Göteborg AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB i Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Borås, Halmstad eller i hela Sverige

Om tjänsten
Vill du ha ett omväxlande och stimulerande arbete? Vill du arbeta tillsammans med kompetenta medarbetare i ett framgångsrikt företag under stark tillväxt? Har du tidigare arbetat med fakturering och vill utvecklas vidare inom det? Då kan du vara Rambolls nya projektadministratör i deras Business Finance Team!
Ramboll har valt att sammarbeta med KFX HR-partner i denna rekryteringsprocess.


Om företaget
Teknik för teknikens skull är meningslös. Men rätt använd kan den förbättra både vardagen och världen. Ramboll är en ledande samhällsrådgivare med 13 000 experter i 35 länder som designar framtidens städer och samhällen. Vi drivs av nytänkande lösningar och tror på att ge tillbaka till samhället. Som stiftelseägt bolag har vi möjlighet att leva efter våra värderingar och arbeta långsiktigt med att skapa hållbara samhällen där människor och miljö blomstrar.

Ramboll är en utvecklande arbetsplats som satsar på deras personal. De har en positiv företagskultur där de vill att alla ska känna sig hemma. Det finns stora möjligheter till kompetensutveckling och erfarenhetsutbyten.

På Rambolls kontor i centrala Göteborg arbetar 300 medarbetare. I tjänsten som projektadministratör ingår du i teamet Business Finance som består utav business- och projektcontrollers samt andra projektadministratörer. Teamet är utspritt på Rambolls 18 kontor i Sverige.


Arbetsuppgifter
Som projektadministratör på Ramboll får du ett omväxlande arbete som erbjuder utmaningar och utveckling. Du kommer att arbeta projektbaserat och nära verksamheten. I rollen ingår det att fakturera konsulttimmar, hantera leverantörsfakturor och kundfordringar, följa upp uppdragsbudgetar och agera stöd i affärssystemet Maconomy. Vi letar efter en person som trivs i administratörsrollen samt att vara ett stöd till chefer och medarbetare på Ramboll.

Kvalifikationer
Vi söker dig som gillar att ta mycket ansvar och har skinn på näsan. Vi ser att du har tidigare arbetat med fakturering och har god förståelse för debet och kredit. Det är väldigt viktigt att det är hög kvalité på faktureringen, därför ser vi att du är organiserad och noggrann som person. Det är en fördel om du tidigare arbetat med avtalshantering, leverantörsfakturor, kundfordringar och fakturerat konsulttimmar. Du har minst en gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi. Du har tidigare arbetat i Excel och känner dig trygg med programmet. Du känner dig även trygg i både svenska och engelska.

Som person ser vi att du har en positiv attityd och gillar att samarbeta med andra. Din nyfikenhet och inre driv är en förutsättning i arbetet, för rätt person finns det stora utvecklingsmöjligheter inom företaget!

Övrigt
Tjänsten är på heltid och kommer att tillsättas så snart som möjligt, vi ser helst att du kan börja arbeta redan i april.

Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Anna Berggren på 031-711 98 00

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-03-08

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 3144
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Berggren 031-711 98 00

Företag
KFX HR-partner Göteborg AB

Adress
KFX HR-partner Göteborg AB
Odinsgatan 6
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 6

Jobbnummer
4010089

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB: