Projektadministratör till en myndighetskund i Stockholm- Konsult

Devotum AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Devotum AB i Stockholm, Sundbyberg, Södertälje, Norrtälje, Uppsala eller i hela Sverige

För vår kunds räkning söker vi en projektadministratör. Detta gäller ett konsultuppdrag inom infrastruktur på heltid. Uppdraget förväntas starta den 13 oktober -2021 och pågå t.o.m. den 31 dec-2023 med möjlighet till förlängning.

Beskrivning av uppdraget

Projektadministratören är spindeln i nätet med många kontaktytor, både internt och externt. Projektadministratören ska vara program-/projektledaren behjälplig och bidra till att effektiviseraverksamheten genom att stödja projektmedlemmarna och skapa struktur. Administratören behöver vidare ha en god prioriteringsförmåga och vana av att arbeta med många uppgifter samtidigt

Som projektadministratör ska du som främsta arbetsuppgift stötta sektionens olika projekt med de administrativa arbetsuppgifterna. I uppdraget ingår bl a att du:

• Agerar utifrån projektets mål
• Ansvarar för att hantera löpande administrativa frågor och lösa uppkommande administrativa frågor.
• Är sammanhållande och skapar förutsättningar för den administrativa processen i projektet, så som dokumenthanteringsplan, diarieföring, introduktion av nya projektmedlemmar, protokoll från möten och fakturahantering
• Medverkar och bidrar till utvecklingen av IP:s administratörsnätverk.

Resurshantering i projekt/program:

• Hantera resursanskaffning i form av konsultavrop och förlängning samt utökning av befintliga resursers uppdrag.
• Praktisk hanterar nya projektmedlemmar som börjar/slutar i projektet.
• Introducera nya projektmedlemmar
• Genomföra beställningar av behörigheter och hårdvara

Hantering av möten och dokumentation:

• Ansvara för kallelser, protokoll, minnesanteckningar och annan mötesdokumentation
• Stödja vid framtagning av utkast av dokument samt granskning och ändringshantering av dokument
• Ärende- och dokumenthantering så som planering, mappstruktur, diarieföring och arkivering
• Arbeta i våra digitala projektverktyg
• Stödja i administration av beslut- samt avtalshantering, tex diarieföring, resurshantering, andra avtal kopplade till projekten/programmet.
• Stödja vid begäran om utlämnande av allmän handling

Stödjande i rapportering och ekonomi:

• Delta vid framtagning av styrgruppsmaterial
• Stödja i framtagande av material till rapportering av projektstatusrapporter
• Ta emot, granska och kontera fakturor

Process och Ansökan Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju (digital intervju) hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund.

Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 070-586 93 11

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2021-09-01

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Devotum AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Devotum AB (org.nr 556685-9293), http://www.devotum.se

Arbetsplats
Devotum

Jobbnummer
5937507

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Devotum AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Devotum AB: