Projektadministratör till byggprojektenheten
Botkyrka kommun, Tekniska förvaltningen, Lokalförsörjning och fa / Administratörsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Tekniska förvaltningen, Lokalförsörjning och fa i Botkyrka Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.
Vill du vara med och bygga framtidens Botkyrka?
Kommunen växer kraftigt samtidigt som kommunen tagit beslut om att ersätta äldre lokaler som skolor och förskolor med nya. Idag är det ny- och ombyggnationer pågående som motsvarar ca två miljarder kronor. Planerade och godkända nya projekt enbart för utbildningsförvaltningen, så som skolor och förskolor, som kommer påbörjas under 2017 är budgeterat till ytterligare två miljarder kronor.
Publiceringsdatum2018-07-27ArbetsuppgifterSom projektadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av:
• Bistå byggchefen och projektledarna med dokumentation till projekten, såsom styrgruppsmötesprotokoll, Powerpoint, dokumentation till politiken, tjänsteskrivelser, projektsammanställning med bilder och texter.
• Stötta projektledarna med kallelser, protokoll och övriga dokument/handlingar samt delta på möten inom verksamhetsområdet.
• Dokumentationsstöd till byggchef/projektledare under upphandlingsarbete.
• Kontakter med entreprenörer vid behov.
• Ansvara för sammanställning av pågående projekt, driver självständigt informationssökning från ansvarig projektledare, uppdatera och upprätta enhetens mallar och checklistor.
• I samarbete med registratorn se till att samtliga beställningar registreras på korrekt sätt samt håller register och status för projektbeställningar.
Här blir du en del av en kompetent och hjälpsam arbetsgrupp med en stor öppenhet för varandra.
Dina personliga egenskaperSom person är du strukturerad och fokuserad och du gillar att ha många bollar i luften . Du är analytisk och noggrann med god social kompetens för att kunna bidra till utveckling av verksamheten inom området. Du är positiv, prestigelös och värdesätter att alltid erbjuda en hög servicenivå . Du är utåtriktad och kommunikativ med förmåga att hantera både interna och externa kontakter.
Vi lägger stor vikt vid att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt ha goda datorkunskaper.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från liknande tjänst inom byggbranschen.
KvalifikationerHanterar väl digitala hjälpmedel, tex Officepaket.
God "maskinskrivning".
Förmåga att föra olika typer av protokoll. I mötessammanhang som tex styrgruppsmöte, projekteringsmöte, byggmöte, referensmöte mm.
Protokoll från olika möte är viktig styrdokument, man ska kunna följa historik, beslutspunkter, oenigheter, frågor mm.
• Har en gymnasieutbildning med kompletterande utbildning i administration eller motsvarande.
• God ekonomisk förståelse.
• Några års erfarenhet av liknande uppgifter.
ÖVRIGT
Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-17
Ange följande referens när du ansöker: TEF/2018:105
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLars Cha 08-530 610 42
FöretagBotkyrka kommun, Tekniska förvaltningen, Lokalförsörjning och fa
AdressBotkyrka kommun, Tekniska förvaltningen, Lokalförsörjning och fa
Munkhättevägen 45
14785 TUMBA
Kontorsadress14785 Tumba
Jobbnummer 4264995
Observera att sista ansökningsdag har passerat.