Projektadministratör till Arbetsmiljölyftet
Landstingsstyrelsens Förvaltning / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstingsstyrelsens Förvaltning i Stockholm,
Huddinge,
Haninge eller i
hela Sverige Personal och utbildning
Administration
Stockholms läns landsting har avsatt 150 miljoner kronor under åren 2014-2018 för att förbättra och utveckla arbetsmiljön inom landstingets hälso- och sjukvårdsverksamheter. Medlen ska användas för att förebygga de eventuella negativa effekter som verksamheterna kan drabbas av i samband med genomförandet av framtidens hälso- och sjukvård. Arbetsmiljölyftet innebär att verksamheterna har möjlighet att ansöka om medel för lokala arbetsmiljösatsningar. Exempel på områden som har fått stöd är utveckling av förändrade arbetssätt, teamutveckling, utbildningar i belastningsergonomi, åtgärder för att förbättra den psykosociala arbetsmiljön och utbildning för chefer och skyddsombud i förändringsarbete och kommunikation.
Totalt har 85 satsningar beviljats medel hittills och de blir nu successivt klara med sina slutrapporter.
Nu går projektet in i en fas där fokus ligger på att kommunicera resultaten av de olika satsningarna och stimulera landstingets hälso- och sjukvårdsverksamheter att använda sig av resultaten. Därför söker projektet nu en projektadministratör.
Publiceringsdatum2016-02-19Dina arbetsuppgifter• Skriva och dokumentera protokoll vid styrgruppens möte och andra möten (CAMM, Kontaktansvariga, Projektledare mm) för projektets räkning
• Svara för dokumentation av Arbetsmiljölyftets arbete samt handlägga beslut diarieföring/arkivering av slutrapporter mm
• Bistå med hjälp till de som beviljats projektmedel vid specifika frågeställningar.
• Handlägga fakturor inför godkännande och göra avstämning mot ekonomiska beslut för varje projekt /totalt ca 80 tal projekt
• Bistå med hjälp i anslutning till månadsredovisning/tertial/årsrapporter samt slutredovisning av projekt.
• Tillsammans med projektledaren ansvara för budgetkommentarer angående avvikelser m.m.
• Bistå kommunikation/Personal och utbildning med kontinuerlig uppdatering på SLL Webb samt distribution av informationsmaterial mm
• Bistå projektledaren och kommunikatör med administrativ service vid erfarenhetsmöten/konferenser mm för Arbetsmiljölyftet
• Övriga administrativa arbetsuppgifter inom funktionsområdet Personal och utbildning kan förekomma
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasiekompetens, eller vidareutbildning inom administration samt har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som:
• Är serviceinriktad, självgående och utåtriktad
• Har ett proaktivt förhållningssätt och hög initiativförmåga
• Är noggrann, strukturerad och ordningssam
• Har lätt att skapa förtroende, tar eget ansvar och håller deadlines.
Övrig information:
Vi har höga ambitioner när det gäller mångsidig kompetensförsörjning och välkomnar därför sökande som kompletterar vår förvaltning avseende jämställdhet och mångfald.
Stockholms läns landstings främsta uppgift är att se till att länets invånare har tillgång till en väl fungerande hälso- och sjukvård och kollektivtrafik. Landstinget ansvarar också för regionplanering och för att bidra till ett fritt och tillgängligt kulturliv i länet. Landstinget är en av de största ekonomiska aktörerna i Sverige med drygt 44 000 medarbetare.
Landstingsstyrelsens förvaltning stödjer landstingsstyrelsen i uppgiften att leda, styra och samordna landstingets verksamheter. I uppdraget ingår också att ta fram beslutsunderlag till den politiska organisationen samt ge service till den politiska ledningen.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök här". Ansökningar per post eller e-post beaktas inte.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, tillsvidare
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-04
Ange följande referens när du ansöker: LSF-16-40059
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLars Dahlberg 08-7374171
Christine Schou Engius
christine.schou-engius@sll.seFacklig kontaktSACO Gunilla Evanth 08-123 142 36
Vision Heléne Söderholm 08-123 140 54
FöretagLandstingsstyrelsens förvaltning
AdressLandstingsstyrelsens förvaltning
Box 22550
10422 Stockholm
KontorsadressHantverkargatan 45
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2681256
Observera att sista ansökningsdag har passerat.