Projektadministratör/ekonom

Värnamo Kommun / Administratörsjobb / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Värnamo, Hylte, Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Värnamo Kommun i Värnamo, Jönköping, Simrishamn, Ludvika eller i hela Sverige

Värnamo kommun är en kommun med stor tillväxtpotential bland annat tack vare ett strategiskt läge där E4:an korsar Rv27, med flera befintliga tågförbindelser och en kommande höghastighetsjärnväg. Vår vision lyder " Värnamo kommun - den mänskliga tillväxtkommunen, 40 000 invånare 2035". Kommunen vill växa genom att bygga framtiden på fyra kriterier: hållbarhet, attraktivitet, trygghet och tillväxt. Mångfald, entreprenörskap och starka nätverk utmärker kommunen och kommunens näringsliv.
Värnamo kommuns verksamhet är uppdelad i tio förvaltningar. Antalet anställda är drygt 2 700 personer och kommunens årliga omsättning är cirka 2 miljarder kronor.

Arbeta med ett projekt i världsklass!
Campus Värnamo har som sitt huvudsakliga uppdrag att anordna eftergymnasiala utbildningar. I nära samarbete med näringslivet, den offentliga sektorn och högskolan utvecklar vi kurser och utbildningar som håller hög kvalitet och är skräddarsydda för det regionala arbetslivets behov.
Tillsammans med de nationella branschorganisationerna Polymercentrum AB och Skärteknikcentrum Sverige AB har verksamheten för avsikt att driva ett stort kompetensutvecklingsprojekt i Småland med ESF-finansierade medel. Projektet beräknas starta i november 2018 och pågå under tre år. Målgruppen är tillverkningsindustrin och dess leverantörer i Småland. Syftet med projektet är att anordna kompetensutveckling för anställda och företagare och därmed bidra till att stärka de anställdas ställning på arbetsmarknaden samt företagens konkurrenskraft inom de aktuella branscherna.
De tre organisationerna vill nu anställa en Projektadministratör/ekonom till projektet, under förutsättning att projektmedel beviljas av ESF-rådet. Besked om beviljandet tillkännages i början av hösten 2018. Anställningsform och anställningstid kommer att diskuteras under rekryteringsprocessen.


Projektadministratör/ekonom - Kompetensutveckling, 100%

Som projektadministratör kommer du att delta i planering av olika aktiviteter i projektet. Du kommer att ansvara för löpande administration, dokumentation och rapportering enligt ESF-rådets krav. Du hanterar och diarieför dokumentation och ärenden inom projektet. I arbetsuppgifterna ingår även schemaläggning av olika aktiviteter, mötesbokningar, och mötesanteckningar.
Som projektekonom ansvarar du för olika inköp och beställningar av varor och tjänster till projektets olika aktiviteter samt för den ekonomiska uppföljningen av projektet. Tidsrapportering och fakturahantering är viktiga inslag i arbetet. Du har nära samarbete med projektledaren och rapporterar kontinuerligt till projektets styrgrupp. Du ansvarar också för den ekonomiska rapporteringen gentemot ESF-rådet.
Vi söker dig som har erfarenhet av projektadministration. Vi förutsätter att du har relevant utbildning på eftergymnasial nivå samt några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi/administration. Erfarenhet från arbete med EU-finansierade projekt är meriterande. Som projektadministratör/ekonom har du erfarenhet av budgetplanering, resurs- och projektuppföljning, fakturahantering, dokumentation samt resultatrapportering. Du talar och skriver svenska flytande och har goda kunskaper i Office-paketet.
Som person är du strukturerad, noggrann och ansvarsfull. Du är självständig, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra människor. Du har ett metodiskt arbetssätt och missar inga deadlines.
Som bedömningsgrund kommer vikt att läggas vid personlig lämplighet. Vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Tillträde enligt överenskommelse. Övriga upplysningar kring tjänsten får du av Enikö Olsson, verksamhetschef, 076-146 46 99 eller eniko.f.olsson@varnamo.se
Ansökan skickar du senast 2018-08-17.

Varaktighet, arbetstid
• Allmän Visstidsanst 2018-11-01 till 2021-11-01

Publiceringsdatum
2018-06-25

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-17
Ange följande referens när du ansöker: KLF:2018:11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Olsson, Enikö eniko.f.ohlsson@varnamo.se 0370-377877

Företag
Värnamo kommun

Adress
Värnamo kommun
Stadshuset, Kyrktorget 1
33183 Värnamo

Kontorsadress
Se hemsida

Jobbnummer
4219746

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Värnamo Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Värnamo Kommun: