Projektadministratör

Space 360 AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Space 360 AB i Stockholm, Botkyrka eller i hela Sverige

Gillar du kundkontakt, högt tempo och internationella miljöer - i så fall vill vi gärna träffa dig
Om du gillar kundkontakt, högt tempo och internationella miljöer tror vi att du kommer att trivas hos oss. Vi hjälper kunder med deras globala kommunikation och vår arbetsplats är mångkulturell. Uppdragen är omväxlande och ställer krav på att du är en problemlösare.

Publiceringsdatum
2020-01-16

Arbetsuppgifter
Att arbeta som projektadministratör hos Space 360 innebär att du administrerar och övervakar vår produktion av tjänster i vårt projekthanteringssystem. Din uppgift är att registrera språkprojekten, lägga upp produktionsflöden, övervaka produktionen av tjänsten och sedan leverera den till kunden vid överenskommen tid.
I arbetet ingår bland annat att:
Hitta rätt översättare för uppdraget
Ha kontakt med kunden för att diskutera behov, frågor eller oklarheter
Upprätta projektet i ett CAT-verktyg
Sammanställa guider till översättarna
Hantera översättningsminnen och ordlistor
Se till att projektets budget hålls
Se till att alla projektspecifikationer uppfylls
Hjälpa kunderna att se hur vi kan samarbeta ytterligare

Vilka är vi?
Space 360 AB är leverantör av en rad olika språktjänster, till exempel översättning, språkgranskning, grafiska tjänster, transkribering, undertextning och andra språkrelaterade tjänster. Våra kunder är myndigheter och privata företag med en internationell/mångkulturell målgrupp. Vi som arbetar här har olika bakgrund, men alla älskar språk. I dag är vi 10 personer på kontoret i Västberga, men räknar vi in våra översättare är vi många fler.

Din kompetens och personliga egenskaper
Eftersom vi oftast arbetar mot deadlines måste du ha god förmåga att organisera arbetet och gilla struktur. Du måste också tycka att det är roligt med kundkontakt och ha ett genuint intresse för kundernas behov. Du behöver god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska för att kundkontakten ska gå smidigt. Vi tror också att du är fingerfärdig när det gäller att hantera olika programvaror och system. Vana vid projekthanteringssystem är meriterande, men inte ett krav.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Stämmer det in på dig? Skicka i så fall ditt cv tillsammans med ett personligt brev till Helena Kjellström helena.kjellstrom@space360.se. Om du har frågor om tjänsten kan du mejla henne.
Vi intervjuar löpande, så vänta in inte med att skicka in ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-15

Adress
Space 360 AB
Vretensborgsvägen 15
12630 Hägersten

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Space 360 AB (org.nr 556454-4897)
Vretensborgsvägen 15 (visa karta)
126 30  HÄGERSTEN

Ansökan
E-post: helena.kjellstrom@space360.se

Arbetsplats
Huvudkontoret

Jobbnummer
5045476

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Space 360 AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Space 360 AB: