Projektadministratör

Bergs kommun / Administratörsjobb / Berg
2019-10-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektadministratör" (publicerad 2020-11-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Berg, Strömsund, Åre, Vilhelmina, Storuman eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bergs kommun i Berg, Östersund, Härjedalen eller i hela Sverige

Välkommen till Bergs kommun.

Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Fjällvärlden är attraktiv för många, tillsammans med närheten till både Storsjön och Östersund.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.




Publiceringsdatum
2019-10-30

Dina arbetsuppgifter
Tillväxtavdelningen består av 35 medarbetare och verkar för att skapa tillväxt och utveckling i Bergs kommun. Avdelningen är uppdelad i arbetsområdena näringsliv, arbetsmarknad, kultur- fritid och ungdom, inflyttning samt avdelningsstöd. I rollen som projektadministratör ingår du i sistnämnda, tillsammans med tre andra medarbetare.

Du ansvarar för avdelningens samlade projektadministration, vilket innehåller arbete med många olika typer av projekt. Arbetet sker i nära samarbete med respektive projektledare och innebär bland annat administration och samordning av olika uppdrag. Det kan till exempel innebära planering, genomförande och uppföljning av konferenser och möten. Framställan av rutiner och arbetssätt för, samt direkt hantering av, tidrapporter, fakturor och annan dokumentation är ett annat exempel. I tjänsten ingår även administration av föreningsbidrag och bygdeavgiftsmedel. Stor del av arbetet utförs med hjälp av Microsoft Office.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har fullgjord gymnasieexamen eller utbildning på högre nivå, med ekonomisk inriktning, eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer vara likvärdig. Du har minst två års erfarenhet från självständigt arbete med administrativa uppgifter. Har du dessutom erfarenhet från arbete med administration av EU-projekt ser vi det som meriterande. Goda kunskaper i ekonomiadministration är ett krav, samt mycket goda kunskaper i Microsoft Office och det svenska språket. Kunskaper inom dokumenthantering och registrering är meriterande. Körkort för personbil (B-körkort) är ett krav.

Dina personliga egenskaper
Då tjänsten innebär många olika kontakter är god samarbetsförmåga och kommunikativ förmåga viktiga egenskaper. Vi ser också att du är en noggrann person med sinne för detaljer, samt har förmåga att självständigt strukturera, planera och utföra ditt arbete.

Vi erbjuder
Tjänsten som projektadministratör innebär självständigt arbete med stort eget ansvar. Möjlighet finns till visst distansarbete, semesterväxling och pensionsväxling.
Vi har även en förmånsportal med en stor bredd av erbjudanden.



Varmt välkommen med din ansökan till oss!

Kontaktinformation
Anders Englund, Tillväxtchef, (+46) 0687-164 01, anders.englund@berg.se

Fackliga kontaktpersoner, Kommunväxeln, (+46) 0687-161 00

Arbetsplats
Skansvägen 5

840 40 Svenstavik

Varaktighet, arbetstid
Deltid 70%. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bergs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4151838836".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Bergs kommun (org.nr 212000-2502), http://www.berg.se

Jobbnummer
4894765

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bergs kommun: