Projektadministratör - Trafikförvaltningen

Addima AB / Administratörsjobb / Stockholm
2020-01-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektadministratör - Trafikförvaltningen" (publicerad 2021-11-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Addima AB i Stockholm, Sundbyberg, Västerås, Linköping, Nacka eller i hela Sverige

Projektadministratör - Trafikförvaltningen
Vill du vara med och göra skillnad hos oss och våra kunder?
Just nu söker vi en projektadministratör för ett omgående och längre uppdrag hos vår kund Trafikförvaltningen.

Publiceringsdatum
2020-01-15

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är:
Identifiera administrativ information som berör projektmedlemmar och kommunicera denna
Skapa tydliga administrativa rutiner och följa upp att dessa efterlevs
Kontinuerligt söka förbättrade, effektivare och harmoniserade arbetssätt inom administration
Löpande och på ett strukturerat sätt utföra dokumenthantering i lokalt system och Projectplace i enlighet med rutiner och riktlinjer
Bistå projektledare i mötessammanhang genom att ex. göra mötesbokningar, skapa PowerPoint-presentationer och skriva mötesanteckningar som sedan distribueras till berörda parter
Hantera fakturor i ekonomihanteringssystemet Agresso
Bistå i administrationen vid konsultupphandlingar och genomföra annan administration i konsultportal
Hantera inkommande post och skyndsamt säkerställa att post levereras till rätt person
Introducera nya medarbetare i projekten på ett strukturerat och informativt sätt samt hantera administrationen när medarbetare slutar
Administrera beställningar av IT-utrustning
Administrera projektmedlemmars olika konton
Skapa och hålla administrativa listor uppdaterade, t.ex. semesterlistor
Göra resebeställningar
Medverka i administratörsnätverk och bidra till dess utveckling
Vara behjälplig vid begäran om offentliga handlingar från extern part
Vara kontorsansvarig
Arbeta för en god kontorsmiljö genom att ex. säkerställa att god ordning hålls och tillse att rutiner och riktlinjer för arbetsmiljön på projektkontor efterlevs
Vara kontaktperson för företag som tillhandahåller kontorsrelaterade produkter och tjänster, däribland larm- och städföretag
Ansvara för andra kontorsrelaterade uppgifter, såsom att administrera nycklar och passerkort samt köpa in kontorsmaterial

Kvalifikationer
Du har relevant yrkeserfarenhet av administrativt arbete samt erfarenhet av arbete i projektform. Vidare har du minst gymnasieexamen och gärna med påbyggnader. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Du har ett analytiskt och strukturerat tankesätt och känner dig bekväm som i rollen som administratör.
Kontinuerlig vidareutbildning och erfarenhet av administrativa IT system och verktyg är en förutsättning för att lyckas i rollen.
Obligatorisk kompetens och erfarenhet:
Minst gymnasieexamen med relevant inriktning ekonomi/administration
Relevant yrkeserfarenhet av administrativt arbete
Erfarenhet av arbete i projektform
Dokumenterad erfarenhet av tidigare administrativt arbete
Goda kunskaper i Office-paketet och god datorvana i allmänhet
Mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift

Meriterande kompetens och erfarenhet:
Erfarenhet av att ha arbetat inom trafikförvaltningen eller annan offentlig verksamhet
Erfarenhet av att arbeta i projektform
Erfarenhet av dokumenthantering, inklusive diarieföring
Erfarenhet av kontering och ekonomiuppföljning (Agresso)
Erfarenhet av projektportaler (Projectplace)
Erfarenhet av projektmetodiken PROPS/XLPM
Erfarenhet av att vara kontorsansvarig

Dina personliga egenskaper
De personliga egenskaperna är mycket viktiga och vi sätter högt värde på social kompetens, samarbetsförmåga, flexibilitet, servicevilja och lojalitet.
Som individ har du en stor vilja att lära nytt och kontinuerligt utveckla din kompetens. Vidare är du en person med höga kvalitetskrav och god förmåga att självständigt organisera och prioritera ditt arbete.
Sammanfattningsvis:
Strukturerad
Noggrann
Självgående och initiativtagande
Serviceinriktad och prestigelös
Bra på att prioritera och arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt
Tydlig i sin kommunikation

Placering
Huvudsaklig placering är Trafikförvaltningens huvudkontor på Lindhagensgatan/Lindhagensterrassen.

Omfattning
30 timmar per vecka med möjlighet att utökas till 40 timmar.
Tillsättning
Kandidater som kan påbörja uppdraget omgående eller inom en månad prioriteras i vår rekryteringsprocess. Tillsättning sker löpande.
Anställningsform
Vi tillämpar prov/visstidsanställning med goda möjligheter till fast anställning.

Så ansöker du
Ansökan skall innehålla: CV/resume i wordformat eller pdf samt motivering (cover letter) varför du är rätt person för jobbet. Skriv på svenska.
När du skickar in din ansökan till Addima godkänner och samtycker du att Addima bearbetar och lagrar personuppgifter enligt vår dataskyddspolicy.

Om företaget
Addima är ett entreprenörsdrivet privatägt svenskt kunskapsföretag. Våra kunder är alltifrån små till stora privata bolag samt offentlig verksamhet. Vi erbjuder konsulter, vidareutbildning, it- och helhetslösningar.
Vår affärsidé är att skapa förmåga och framgång för våra kunder. Detta sker utifrån beprövad metodik, innovativa verktyg och kundunik anpassning.
Vår målsättning är att bli ett av de mest uppskattade kunskapsföretagen i Sverige. Ambitionen är att vara mer än ett bra ställe att arbeta på, vi vill vara det mest inspirerande, utvecklande och omhändertagande företaget du någonsin haft anställning hos.
Vår övertygelse är att behandla våra medarbetare med en mycket stor omsorg, erbjuda utvecklande arbetsuppgifter och skapa bra balans mellan arbetet och fritid och på så sätt bli ännu bättre i att åstadkomma ett fantastiskt värde för våra kunder.
Som konsult hos oss har du en unik möjlighet att utveckla din kompetens och bygga ditt CV och en utvecklande karriär genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din närmaste chef. Dessutom erbjuder vi dig skräddarsydd vidareutbildning för att du ska få möjlighet att kompetensutvecklas och trivas i din roll som konsult hos oss.
Läs mer om oss på www.addima.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Addima AB
Lindhagensgatan 100
11218 STOCKHOLM

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Addima AB (org.nr 556889-8323), http://www.addima.se
Lindhagensgatan 100 (visa karta)
112 18  STOCKHOLM

Arbetsplats
Trafikförvaltningen

Jobbnummer
5041794

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Addima AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Addima AB: