Projektadministartör/Kontorsansvarig till kund i Stockholm!

Sway Sourcing Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-09-09


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sway Sourcing Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Järfälla eller i hela Sverige

Vill du vara med och bidra till en av Stockholms största samhällssatsningar? Nu söker vi en engagerad och lösningsorienterad kontorsansvarig/projektadministratör till ett spännande projekt med fokus på utvecklingen av tunnelbanans infrastruktur. Uppdragets omfattning bedöms vara till 50-100% och kommer att faställas när avtal skrivs med kunden.
Om projektetI Högdalen pågår en omfattande utbyggnad av depån som ska möta behoven när tunnelbanan växer. Här byggs nya uppställningshallar, städhallar och serviceytor både ovan och under jord. I projektet arbetar idag ett härligt gäng på ca 40 medarbetare, och nu vill vi förstärka teamet med dig!
RollenI din roll blir du ett viktig nyckelperson som stöttar projektchef och projektledare med administrativa arbetsuppgifter. Du ansvarar för flera centrala delar såsom:

Kvalitetssamordning, krisledning och säkerhetsskydd


Månadsrapportering och stöd i tertialredovisning


Administrativ hantering av konsultupphandlingar


Diarieföring och protokollföring


Kontorsansvar (lokaler, utrustning, ID06, larm, mm.)


Planering och koordinering vid studiebesök


Stöd i planering inför projektavslut


Du blir spindeln i nätet som håller ihop både administration och kontorsflöden, samtidigt som du får möjlighet att växa i rollen och bidra till projektets framgång.
Vi söker dig som har:
Godkänd gymnasial utbildning samt relevanta kurser/utbildningar inom ekonomi/bokföring


Minst 1 års erfarenhet som projektadministratör där du haft ansvar för administration, koordinering och kvalitetssäkring.


Erfarenhet av arbete som kontorsansvarig minst 1 år


Tidigare erfarenhet av att jobba inom offentlig sektor eller infrastruktur/kollektivtrafik.


Gedigen erfarenhet av dagligt arbete i Officepaketet


Flytande språkkunskaper i svenska både i tal och skrift


B-körkort

Meriterande
Erfarenhet av webforum (Avima)


Erfarenhet från samverkansprojekt

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen är du strukturerad, kommunikativ och prestigelös. Du är trygg i att ta ansvar, har en naturlig samarbetsförmåga och trivs i en miljö där du får vara både problemlösare och organisatör.
Omfattning och start
Start: 18 september 2025 (eller enligt överenskommelse)


Omfattning: 50-100%, ca 20-40 timmar/vecka


Uppdraget pågår till 2027-12-31, med möjlighet till förlängning


Arbetsplats: Högdalen, Stockholm


Låter det här som något för dig? Sök rollen och bli en del av ett framtidsprojekt som påverkar hela Stockholms kollektivtrafik!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag - snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Sway Sourcing Sweden AB (org.nr 559360-7517)

Arbetsplats
Sway Sourcing

Kontakt
Adina Brokvist
adina@swaysourcing.com
0737012904

Jobbnummer
9499517

Prenumerera på jobb från Sway Sourcing Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sway Sourcing Sweden AB: