Projekt- och avfallschef till samhällsbyggnadskontoret
Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Partille Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Partille växer och befinner sig i ett spännande skede med flera stora utvecklingsprojekt på gång, allt från att skapa naturreservat till natursköna Jonsereds herrgårdsområde, större vägprojekt, simhallskvarter, stadsgata och en rejäl centrumutveckling. Vi är en lagom stor kommun vilket gör det lätt att samarbeta mellan förvaltningar och att ta kontakt och föra diskussioner i alla led. En stabil politik som samarbetar över blockgränser och har Partilles bästa för ögonen samt en ekonomiskt, miljömässigt och socialt hållbar kommun, gör det enklare att komma framåt i arbetet. Vi fokuserar på leverans.
Samhällsbyggnadskontoret (SBK) består av tekniska avdelningen, planeringsenheten och mark- och exploateringsenheten. Tekniska avdelningen består i sin tur av fyra enheter: Gata- och parkenheten, VA-enheten, Trafikenheten och Projekt- och avfallsenheten.
Publiceringsdatum2024-04-12ArbetsuppgifterI Partille kommun vill vi ha prestigelösa, nytänkande chefer som vågar leda och driva utveckling tillsammans med våra medarbetare! Med dessa förutsättningar kommer vi att klara framtidens utmaningar, och skapa attraktiva verksamheter i framkant.
Som enhetschef har du ett nära samarbete med verksamheten och rollen är därför såväl strategiskt som operativ. Du kommer ha en självklar roll i ledningsgruppen för tekniska avdelningen och även agera som adjungerad till SBK:s ledningsgrupp. Tillsammans med övriga professioner i ledningsgruppen ansvarar du för utveckling av kommunens tekniska verksamhetsområden.
Du har budget- och personalansvar för ca tio medarbetare som du leder genom ett modernt och tydligt ledarskap. Enheten består av flera projektledare, projektingenjörer samt avfallsansvarig och avfallsutredare. Du förväntas axla rollen som projektägare för enhetens projekt men också själv agera operativt vid behov. Projekten varierar i storlek och kan handla om allt från att bygga ut VA och vägar i nya bostadsområden till att bygga om en cirkulationsplats eller en avloppspumpstation. Projektbudgeten är i storleksordningen 100 Mkr/år men varierar beroende på vilka projekt som pågår. Återvinnings- och avfallsverksamheten strävar mot att minska samhällets miljöpåverkan och mot långsiktig hållbarhet. Här förväntas du vara med och driva utveckling mot miljömål osv, med stöd av avfallsansvarig. I verksamheten ingår att arbeta med målen i avfallsplanen och ha en effektiv styrning av upphandlade entreprenörer, regionala samarbeten och kommunikation med invånarna. Återvinnings- och avfallsverksamheten omsätter ca 25 Mkr/år.
Med intresse och engagemang driver du och deltar i förändringsarbete på kort och lång sikt, tillsammans med kollegor och medarbetare med stort fokus på utveckling och framåtanda. Du visar stort intresse för alla delar av enhetens verksamhet och arbetar för att gemensamt skapa känsla av vart vi vill. I rollen förväntas du bygga kontaktnät och relationer inom såväl den egna förvaltningen som med kommunens övriga förvaltningar, samt bland politik, näringsliv och bostadsbolag.
Genom ett närvarande och coachande ledarskap skapar du förutsättningar för engagemang, arbetsglädje och utveckling hos dina medarbetare.
KvalifikationerVi söker en trygg och tydlig ledare som har flerårig chefserfarenhet med budget- och personalansvar inom bygg- och anläggningssektorn, samt erfarenhet av projektledning inom större investeringsprojekt. Du har akademisk utbildning på lägst kandidatnivå och erfarenhet av hantering och tolkning av entreprenadjuridik, projektekonomi och upphandlingsjuridik. I ditt arbete kommer du att skriva avtal och utforma budget så det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom kommunal verksamhet och politiskt styrd organisation. Körkort B är ett krav för tjänsten.
Som person är du relations- och samarbetsorienterad, och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du har förmågan att lyssna, kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. Vidare är du utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du har en god förmåga att förbli motiverad och effektiv, och arbetar målinriktat tills projekt är avslutade eller resultat uppnådda.
Kan det vara dig vi söker? Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Första intervjuer planeras till eftermiddag den 6/5 eller 8/5. Fördjupningsintervjuer planeras till förmiddagen den 13/5 alternativt eftermiddagen den 16/5.
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "24/85".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Partille kommun (org.nr 212000-1272)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen
Kontakt Samhällsbyggnadschef
Monica Daxler
031-792 12 50 Jobbnummer 8608872
Observera att sista ansökningsdag har passerat.