Projekt Rehabassistent till Rehabenheten

Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Undersköterskejobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fyra verksamhetsområden, ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri samt HSL och korttidsboenden. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, systemstöd, utvecklare och allmänt administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete där ditt bidrag möjliggör vår strävan att ge en kvalitativt god omsorg och vård till kommunens medborgare.

På Rehabenheten arbetar både arbetsterapeuter och fysioterapeuter/sjukgymnaster, just nu är det 9 arbetsterapeuter och 11 fysioterapeuter/sjukgymnaster.
Vi arbetar med Hälso-och sjukvård i hela Sandvikens kommun mot Särskilda boenden (SÄBO) Hemsjukvård (HSV) och 2 Korttidsenheter.

Enheten vill nu testa en ny befattning som kan underlätta för våra legitimerade arbets- och fysioterapeuter.

Publiceringsdatum
2024-05-16

Arbetsuppgifter
Rollen är tänkt att innehålla arbetsuppgifter som idag utförs av legitimerad personal men som kan göras av icke legitimerad personal.

Uppgifter som kan komma att ingå är tex.

• handräckning till leg. personal vid patientbesök samt träningar
• efter utbildning utföra utprovning av enklare hjälpmedel
• hjälpmedelsuppföljningar
• ansvar för bilar
• personalkläder
• köksbestyr
• beställningar av kontors- och förbrukningsmaterial
• fakturagranskningar
• arbeta med logistikprogram för spårbarhet av hjälpmedel

Uppgifterna kan förändras eftersom rollen arbetas fram under projekttiden.

Kvalifikationer
Du är undersköterska med några års erfarenhet från yrket. Du är självgående och drivande samt tar egna initiativ då tjänsten är under utveckling.

Du behöver vara bekväm med att arbeta med olika digitala program då flera av arbetsuppgifterna kräver detta. I rollen behöver du ha körkort för personbil (B).

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Om du har skyddad identitet ber vid dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "68-24".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef Rehabenheten
Carina Ahlmén
carina.ahlmen@sandviken.se
026-24 19 42

Jobbnummer
8683774

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen: