Projekt controller/uppdragsekonom sökes!

Framtiden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du ha ett självständigt, utmanande och varierande arbete? Är du dessutom social, ansvarstagande och tycker det är kul med ekonomi? Då är rollen som Projekt controller hos ett av Skandinaviens största teknikkonsultföretag helt rätt för dig!

Dina arbetsuppgifter
Din huvudsakliga uppgift kommer vara att avlasta Project Controlling gruppen med specifika uppgifter, bland annat kontroll av nya projekt, kontrollera kontrakt, indexreglering och ramavtal. Du kommer stötta projektledarna med fakturering, kontroll och attest av uppdrag samt löpande uppdragsadministration. Utöver det kommer man följa och analysera vad som påverkar omsättningen och betalningsplanerna samt fungera som rådgivare. Du kommer ingå i en välkomnande grupp på 9 personer som alla har samma roll som dig men sitter med olika projekt.

Tjänsten innebär varierande och intressanta projekt kopplat till projektverksamhet. Du kommer få jobba nära verksamheten oftast med daglig kontakt med uppdragsledare. Det är ett fartfyllt arbete med stort ansvar och det gäller att hantera många bollar i luften. Man blir en del av ett ungt och glatt team där fokus ligger på att ha roligt på jobbet.

I rollen som Projekt controller ser varje dag olika ut beroende på var i månaden man befinner sig och vilka projekt man ansvarar för. I början av månaden är det fokus på faktureringen, därefter tar man hand om projektuppföljning samt hjälper de olika projektledarna med tidsplanering/estimeringar för att sista delen av månaden förbereda inför bokslut.

Det är ett stort bolag med stora utvecklingsmöjligheter och varierande arbetsuppgifter. Du kommer bli en del av ett företag som präglas av framåtanda och god stämning.

Om företaget
Vårt kundföretag är ett av Skandinaviens största teknikkonsultföretag som erbjuder ingenjörstjänster till sina kunder som återfinns inom infrastruktur, industri samt bygg/fastighet. Vår kund erbjuder möjlighet att ta del av intressanta projekt och moderna verktyg. Det är ett stabilt företag som satsar på sina medarbetare med kontor över hela världen.

Din profil
Vi ser att du som söker är social, framåt, ödmjuk och ansvarstagande. Viktigt att du tycker om att jobba i både team och självständigt. Att du gillar ekonomi och administration ser vi som en självklarhet.

Skallkrav:
• Högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Officepaketet (framförallt Excel)

Meriterande:
• Erfarenhet av arbete med fakturering eller motsvarande inom ekonomi
• Arbete inom serviceyrken
• Kunskap om projektekonomi
• Maconomy eller PX


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Start: Augusti
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid minst 6 månader med chans till förlängning
Arbetstider: 8-17

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2018-06-19

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-31
Ange följande referens när du ansöker: 16844
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Kaiser anna.kaiser@framtiden.com 0722-100 369

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Jobbnummer
4212238

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: