Projekt Controller till Röda Korset
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
2018-06-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projekt Controller till Röda Korset" (publicerad 2018-07-06) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Om verksamheten
Röda korset/Röda halvmånen finns representerade i 192 länder. Genom våra nationella föreningar finns vi på plats före, under och efter i katastrof och konflikt. När en katastrof sker bidrar vi med pengar och/eller personal. På den internationella avdelningen inom Svenska Röda korset bedrivs ett stort antal projekt, som hanterar externa bidrag i storleksordningen 300 milj kr/år.
Publiceringsdatum2018-06-04Dina arbetsuppgifterSom stöd till de länder där vi har inlett ett partnersamarbete, och till våra handläggare som hanterar projekten, söker vi nu en handlingskraftig medmänniska och Projekt Controller med fokus på finansiell uppföljning. Tjänsten är placerad på det svenska kontoret och arbetet är f.n. främst riktat mot Mellanöstern och Nordafrika. Du kommer vara ett nära stöd genom hela projektcykeln från budgetanalys, avtalsförberedelser till analys av ekonomiska rapporter och revisioner. Du kommer främst arbeta gentemot handläggare och landrepresentanter men även dyka ner djupare vid behov med kapacitetsbedömningar och stöd direkt till lokala föreningar.
Dina kontaktytor i arbetet kommer främst att vara, övriga controllers, handläggare och de rådgivare som ansvarar för planering, uppföljning, utvärdering och rapportering både i Sverige och i fält. Organisatoriskt så tillhör du controllerfunktionen som sammanlagt består av åtta projektcontrollers, fyra businesscontrollers och en enhetschef. Funktionens främsta uppgift är att skapa förutsättningar för bra beslutsfattande, effektiva verksamheter och en prioritering av resurser i linje med Svenska Röda Korsets långsiktiga mål.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter:
• Du bistår handläggare med råd i processer kring avtal, budget, finansiell rapportering, revision, riskhantering samt redovisning av integritetsfall
• Du driver processer kring verksamhetsplanering, internrapportering och bokslut
• Du ansvarar för att bedöma partners finansiella kapacitet, eventuella risker samt ge rekommendation kring möjliga förbättringsområden samt hur SRK ska hantera samarbetet
• Du reser till regionen regelbundet och upp till 90 dagar per år
• Du ger stöd, coaching och utbildning avseende bedömning av finansiell kapacitet och de processer som nämns i första punkten
• Du ansvarar för att stödja partners kapacitetsbyggnad genom riktade utbildningar och workshops
• Du ansvarar för att göra stick-prov och kontroller av partners finansiella underlag för att säkerställa kvalité och avtalsefterlevnad
Vem är du?
Formella kvalifikationer:
• Civilekonom eller motsvarande utbildning
• 2-4 års relevant arbetslivserfarenhet
• Flytande arabiska i tal
• Flytande engelska och svenska i tal och skrift
Meriterande kvalifikationer:
• Erfarenhet av internationellt biståndsarbete
• Erfarenhet av bidragsuppföljning
• Erfarenhet av att utbilda, coacha och projektledning
• Kunna läsa arabiska i skrift
• Arabisk juridisk/ekonomisk fackspråklig erfarenhet
• Rödakorsengagemang som frivillig
Personliga kvalifikationer:
Lika viktigt som att du lätt skapar dig en uppfattning om ett stort material och gör en analys är att du har en stor pedagogisk förmåga och på ett enkelt sätt kan beskriva samt dela med dig av dina kunskaper. Du gillar att arbeta tillsammans med andra och har lätt för sociala kontakter. Du ser på frågor ur ett brett perspektiv, greppar snabbt komplexa frågeställningar och letar långsiktiga lösningar. Du är systematisk, välorganiserad och följer regler samtidigt som du också omprövar och ständigt söker förbättringar.
Du erbjuds
Tjänsten avser en tillsvidaretjänst med placering på Röda Korsets huvudkontor vid Mariatorget i Stockholm. Tjänsten ska tillsättas enligt överenskommelse. I tjänsten förutsätts att du kan genomföra resor med utbildningsinsatser på plats, utifrån den lokala förenings behov. Resorna kan gå till insatser i både katastrof och konfliktområden och arbetsförhållanden kan innebära viss/stor psykisk påfrestning. Du kommer därför att genomgå utbildning inom säkerhet och genomföra resor enligt säkerhetsprotokoll
I denna rekryteringsprocess samarbetar Röda Korset med Jurek Rekrytering & Bemanning. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karolina Wahlström,
Karolina.wahlstrom@jurek.se. Urvalsprocessen sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via
www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Sista ansökningsdag
Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarolina Wahlström
FöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 4183313
Observera att sista ansökningsdag har passerat.