Projekt controller / Commercial Manager (CM)

Min Byrå / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Min Byrå i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Sundsvall eller i hela Sverige

Andritz Hydro AB ingår i Andritz Group som är en internationell koncern med huvudkontor i Österrike, totalt i koncernen finns ca 24000 anställda. Inom koncernen finns 6 affärsområden varav HYDRO är ett.
Andritz Hydro AB levererar i projektform service, renovering och uppgradering av turbiner och generatorer för vattenkraft. Leveranserna kan vara allt från en enskild reservdel till fleråriga och omfattande uppgraderingsprojekt. Företaget är lokaliserat i Vaplan ca 3mil väster om Östersund och där finns idag ca 65 anställda. Leveransernas omfattning kräver en bred kompetensbas varvid företaget har egen förmåga att hantera allt från konstruktion och projektledning till produktion och montage. Efter några år av marknadsförändringar ser vi nu en stabilare period framför oss och behöver därför utöka personalstyrkan för att bygga för framtiden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är ekonomisk uppföljning och prognostisering av projekt i samarbete med projektledare. Vidarerapportering i koncernen sker med fasta deadlines.

CM samarbetar med projektledaren gällande de kommersiella delarna av kundkontrakt (ABT) t ex hantering av avvikelser och ansvarar för att detta arbete samordnas mellan de olika projekten. CM deltar även i ekonomiarbetet vid bokslut (månatliga) främst gällande den projektrelaterade redovisningen.

Utbildningskrav:
Ekonomi på högskolenivå alternativt omfattande erfarenhet av arbete med ekonomisk uppföljning.

Erfarenhet:
Erfarenhet av arbete med ekonomisk uppföljning och rapportering samt redovisning. Att föredra är erfarenhet av projektbaserad uppföljning och vana vid att arbeta med kommersiella avtal.

Personliga Färdigheter:
Förmåga att samarbeta med många olika personer och samtidigt prioritera samt arbeta självständigt mot givna deadlines. Viktigt att kunna dra slutsatser om vad som är av betydelse i en stor mängd information och att kunna sammanställa och förmedla detta vidare i organisationen, i skrift och tal.

Övriga krav:
Engelska kunskaper, all kommunikation och vidare rapportering i koncernen sker på engelska. Excelkunskaper är viktigt, macro och crystal reports ett plus.

Övrigt:

Rekryteringsprocessen pågår och urval kommer ske löpande så vänta inte med din ansökan om du är intresserad av tjänsten. Rekryteringen kan avslutas innan sista ansökningsdag.


Publiceringsdatum
2018-01-12

Kvalifikationer
Körkortskrav
• B (Personbil)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Boije peter@min-byra.se 063-140480

Företag
Min Byrå

Adress
Min Byrå
Pedagogens väg 4
83140 Östersund

Kontorsadress
Pedagogens väg 4

Jobbnummer
3900494

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Min Byrå

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Min Byrå: