Project Procurement Manager
Siemens AB / Inköpar- och marknadsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Siemens AB i Upplands Väsby,
Sigtuna,
Solna,
Stockholm,
Huddinge eller i
hela Sverige Siemens är ett globalt företag som arbetar med innovativa lösningar för intelligent infrastruktur, hållbar energiteknik, effektiv produktion samt hälso- och sjukvård genom elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och har cirka 4 500 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Upplands Väsby. Vi söker ständigt efter nya nyfikna medarbetare ? är du vår nästa kollega?
Siemens AB, Siemens Real Estate (SRE) söker nu en:
Project Procurement Manager
Som Project Procurement Manager kommer du att vara engagerad tidigt i inköps- och projektledningsprocessen och i projektteamen inom Siemens Real Estate, SRE. Ditt ansvar kommer att innefatta planering, styrning och genomförande av alla inköpsaktiviteter i projekten och uppfyllande av inköpsstrategier för att uppnå maximalt bidrag till rörelseresultatet. Vidare omfattar rollen ansvar för projektbudgetar, säkerställande av beskrivna inköpsprocesser, samt optimering av resursutnyttjande.
Vilka är mina arbetsuppgifter?
• Genomföra kontrakts- och prisförhandlingar och stödja den tekniska projektledaren som ansvarar med relevanta material, i syfte att uppnå projektets mål med de bästa förutsättningarna.
• Säkerställa konkurrenskraftiga upphandlingar och kontrollera alla inköpsresurser och aktiviteter samt att hålla alla inblandade inom inköp välinformerade.
• Uppnå optimalt potentiella besparingar (upphandlingsplan, målkostnader) och säkerställa att krav på tidsplan och kvalitet uppfylls.
• Utöva tidigt inflytande genom att delta i arbetsgrupper, hålla dig uppdaterad och vidarebefordra information till andra inblandade, för att optimera de interna arbetsflödena och processerna.
• Bedöma särskilda risker, möjligheter och marknadssituationer med avseende på projektets framskridande, för att förhindra eventuella skador.
• Definiera och framgångsrikt genomföra strategier i upphandlingar av projekt på grundval av SRE:s inköpsstrategier, identifiera lösningar och integrera olika objekt för att nå projektets mål.
Vad krävs av mig?
• Minst fem års erfarenhet av olika inköpsroller i byggbranschen och, om möjligt, omfattande tvärfunktionell erfarenhet, 2-3 års uppdrag inom olika funktionsområden.
• Betydande erfarenhet av projektledning och avtalsrätt samt processkunskap om inköp och tillhörande funktioner och förhandlingsförmåga.
• Avancerade kunskaper i det engelska språket.
• Som person arbetar du metodiskt, hanterar och löser problem. Du är resultatdriven och analytisk i ditt arbete och har en förmåga att driva frågor som inte har en omedelbar lösning.
• Du är en lagspelare med ödmjukhet, flexibilitet och respektfull attityd gentemot dina medarbetare. Du är lyhörd för skillnader i kultur och mentalitet i andra länder.
• Tjänsten innebär ca 30 % resande nationellt och internationellt.
Hur ansöker jag?
Om du vill veta mer är du välkommen att ringa till rekryterande chef Mimmi Alladin, 08-728 17 39 eller HR, Soja Olson, 0725-11 02 39. Du är välkommen med din ansökan på
www.siemens.se/jobb ref.nr 184753 så snart som möjligt då vi gör löpande urval, dock senast den 18 januari 2015.
Vill du komma i kontakt med någon facklig representant på Siemens AB maila till:
facket.se@siemens.comPubliceringsdatum2014-12-19Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: 184753
FöretagSiemens AB
AdressSiemens AB
19487 UPPLANDS VÄSBY
KontorsadressJohanneslundsv 12-14
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7281000
Jobbnummer 2109607
Observera att sista ansökningsdag har passerat.