Project Manager till TimberTec

Bravura Sverige AB / Datajobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Jönköping, Habo, Mullsjö, Nässjö, Ulricehamn eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-12-29

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att TimberTec har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och TimberTec en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
TimberTec är en del av Genii Group som utvecklar och implementerar affärssystem för träindustrin med ett starkt fokus på att optimera och effektivisera processer för att minska onödig avverkning och utsläpp och därmed skapa en win-win-situation som gynnar både miljön och kundernas lönsamhet.
TimberTec har störst marknadsandel i Europa och satsar nu på att växa och bli störst i världen inom deras område. Företaget grundades 1999 i Eutin, Tyskland och har nu över 130 anställda. Nu ligger fokus på tillväxt i Norden med utgångspunkt från deras kontor i Växjö. Utvecklingen av systemen görs av deras kollegor i Tyskland medan deras team i Växjö fokuserar på implementering och konfiguration av deras allt-i-ett-affärsystem tillsammans med deras kunder.

Förutom ett starkt fokus på utbyte och feedback lägger TimberTec stor vikt vid personlig utveckling. Eftersom de är ett företag med platta hierarkier kommer du att utföra dina uppgifter självständigt och med en hög grad av kreativ frihet inom det område som anförtrotts dig. Här har du chansen att ta din karriär i egna händer och gå din egen väg. TimberTec stöttar dig hela vägen!

Dina arbetsuppgifter
Som projektledare hos TimberTec är du den centrala personen som ansvarar för att samarbetet fungerar och att projektets mål uppnås. Du har det övergripande och strategiska ansvaret för att planera, leda och följa upp projekten samt se till att budgeten hålls. Du säkerställer även riskhantering och kvalité samt ger affärsrådgivning som t.ex. att identifiera nya möjligheter, öka försäljningen och ge vägledning till kunder. Vidare genomför du kontinuerlig uppföljning av projektets framdrift och identifierar eventuella avvikelser för att ta initiativ till nödvändiga åtgärder för att uppnå önskat resultat. Du fungerar som en länk mellan teamet, kunderna och andra intressenter och håller alla informerade om projektets utveckling och eventuella förändringar.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:
• Planera, genomföra och följa upp projektet med fokus på kontrakt, mål, finansiell påverkan och kvalitetssäkring
• Kontinuerlig uppföljning, riskhantering och planering
• Kontrollera projektbudgeten, inklusive fakturering och utgifter
• Ge affärsrådgivning, inklusive att identifiera nya möjligheter, öka försäljningen och ge vägledning till kunder
• Ledarskap och coaching av projektteamet samt kundteamet för att säkerställa att alla arbetar samordnat

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetslivserfarenhet av projektledning gärna av ERP implementation
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• B-körkort
• Erfarenhet från träindustrin är meriterande
• Kunskaper i tyska eller finska är meriterande

Som person är du nyfiken och motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt. Du är den som ser till att saker blir gjorda och är inte rädd för att ta egna initiativ för att nå dit du vill. Du bidrar med nya idéer och perspektiv. Vidare stimuleras du av att vara med och förbättra processer och rutiner, och uppskattar en roll där du ges friheten/möjligheten att bidra med dina tankar och idéer och har mandat att utveckla befintliga rutiner. Du är öppen inför förändringar och har lätt att anpassa dig efter nya situationer samt ser möjligheter i förändringar och motiveras av nya utmaningar. Därtill har du en god kommunikativ förmåga och kan prata med människor på alla nivåer i företaget, du känner dig avslappnad i sociala situationer.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Julia Dahl
julia.dahl@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
8359219

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: