Project Manager till Svensk Storköksservice
Bravura Sverige AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2023-05-02Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Svensk Storköksservice.
Om företagetSvensk Storköksservice är en del av den internationella Culligan koncernen med huvudkontor i Chicago, USA. De nordiska bolagen består av Waterlogic-bolagen samt PureWater-bolagen i Sverige, Norge, Danmark och Finland samt de svenska bolagen Escowa AB och Svensk Storköksservice AB. Totalt sysselsätter bolagen ca 300 personer, i Norden, och är verksamma inom nischen drickvattenlösningar till arbetsplatser och restauranger respektive service och försäljning av utrustning till kommersiella storkök. Svensk Storköksservice AB är rikstäckande och finns på 15 orter från Luleå i norr till Malmö i söder. De har 20 års erfarenhet inom drift och underhåll av storköksmaskiner och deras kunder är allt ifrån privata företag till offentlig sektor och förvaltning. Företaget har ca 85 anställda över landet med tre regionssäljare i Stockholm.
Du läsa mer om att jobba hos Svensk Storköksservice här
Dina arbetsuppgifterSom Project Manager ansvarar du för att företagets kundprojekt genomförs i tid, med rätt kvalité och till den kostnad som är budgeterad. Du leder ett montage-team på tre personer och skapar ett starkt arbetslag. Tillsammans med ansvarig säljare genomför du projektgenomgångar för att kvalitetssäkra beställningens riktighet gentemot förfrågningsunderlag och arbetar med de checklistor som finns upprättade i företagets projektledningssystem. Inom ramen för projektet gör du inköp, planerar avrop och leverans samt ansvarar för resursallokering. Du planerar projektet och driver det mot upprättad tidplan. Vidare kallar du till och genomför projekt- och montageplaneringsmöten där du samarbetar tätt med sälj-teamet. Du håller koll på projektens framdrift och lönsamheten och följer upp projekten mot budget. Du uppdaterar montagekalendern efter nya förutsättningar för att snabbt kunna skifta fokus på montage-teamet och bibehålla en hög beläggningsgrad. Du rapporterar till driftchefen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Planera och organisera projektet
• Arbetsleda och ansvara för montage-teamet
• Ansvara för att koordinera och övervaka montageprocessen
• Planera och tilldela resurser för projektet, inklusive personal, utrustning och material
• Säkerställa att projektet genomförs inom budget och enligt uppsatt tidplan
• Skapa och underhålla tekniska ritningar och dokumentation för projektet
• Organisera och strukturera projektgenomgångar, inköp, avrop och resursallokering
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasial utbildning
• Erfarenhet av att leda projekt, inklusive projektgenomgång, inköp och resursplanering
• Erfarenhet av att använda CAD-programvara, med förmåga att skapa tekniska ritningar
• B-körkort
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• God ekonomisk förståelse, ur såväl företagets som kundens perspektiv samt förmåga att bedöma värdet av olika affärsalternativ
• Meriterande om du har utbildning och erfarenhet från byggbranschen
Som person är du nyfiken och du motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt. Du är den som ser till att saker blir gjorda och är inte rädd för att ta egna initiativ för att nå dit du vill. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt och det är också i en sådan roll som du trivs bäst i. För dig är det viktigt att ha en god dialog och relation med såväl kunder som kollegor och du finner dig trygg i sociala sammanhang. Din ledarstil kännetecknas av en öppen attityd och en positiv inställning, där andra ser utmaningar ska du vara personen som ser lösningar och som bidrar till att motivera teamet.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Julia Dahl
julia.dahl@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 7721507
Observera att sista ansökningsdag har passerat.