Project Manager/Sales

Bring Frigoscandia Supply chain management / Försäljningsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bring Frigoscandia Supply chain management i Helsingborg

Affärsområde Supply Chain Management verkar som en 4PL aktör och har bl.a. det globala ansvaret för de fysiska- administrativa- och finansiella flödena från ett 120-tal producenter i huvudsak inom, men även utanför Norden till strax under 300 IKEA varuhus runtom i världen. De fysiska logistiktjänsterna köps upp från olika logistikpartners. Dessa är lokaliserade i Sverige, Italien,Spanien, Belgien, UK, Schweiz, Australien, Canada, Ryssland, Japan samt på två ställen i USA. Affärsområde SCM omsatte 2008 ca 596 milj kronor.
Som Project manager/sales på affärsområde SCM kommer Du att arbeta med vidareutveckling av de koncept vi har med befintliga kunder för att hitta nya innovativa lösningar. Men du kan även komma att arbeta med införsäljningsfasen och som projektledare vid uppstart av nya kunder. Projekten innefattar både analyser, uppföljningar och utvärderingar på olika nivåer.
Denna tjänst kommer att vara knuten till vår försäljningsfunktion vilket innebär att vi söker en person som helst ska ha erfarenhet av området försäljning. Affärsmodellen innebär att man jobbar i nära samarbete med kunden, vilket gör att en viktig del av arbetet består i att driva affären och affärsrelationen framåt tillsammans med kunden.
Du som söker skall ha universitets/högskoleutbildning med inriktning mot teknik och /eller logistik. Det är vikigt att du är självgående och är van vid att själv driva projekt. Dina kunskaper inom Excel är av stor betydelse för hur du kommer att lyckas i denna tjänst. Du måste även vara flytande i engelska, både i tal och skrift.
Arbetslivserfarenhet ifrån logistikområdet ses som en fördel.
Som person är du kreativ, har förmåga att se helheter och tänka i processer. Du är analytiskt lagd, affärsmässig och har ett tydligt eget driv. En annan viktig personlig egenskap är att Du har god förmåga att på ett smidigt sätt samarbeta med andra människor.
Du måste behärska engelska språket i tal och skrift samt ha en mycket god kunskap i, och intresse av, att använda de PC-programvaror som ingår i Microsofts Office-paket, framförallt Excel, och Power Point.
OBS! Vi har ingen möjlighet att ta emot ansökningar på annat sätt än via nedanstående länk. Eventuella ansökningar via post eller e-mail kommer därför att återsändas.
Är Du intresserad, kontakta gärna Johan Lundquist på tfn 042-178366 eller 0708-642091 alt. Åsa Waldemarsson tfn. 042-178355 eller 0708-178003.
Sista ansökningsdag är 30 september 2009.

Publiceringsdatum
2009-09-14

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enl. överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-09-30
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Åsa Waldemarsson, +46 042-178355, +46 0708-178003

Företag
Bring Frigoscandia Supply chain management

Adress
Bring Frigoscandia Supply chain management
Landskronavägen 9-21
25109 Helsingborg

Jobbnummer
506217

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bring Frigoscandia Supply chain management

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bring Frigoscandia Supply chain management: