Project Manager
Carlsberg Sverige AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Carlsberg Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Södertälje,
Sigtuna,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Vi skapar mer än dryck. Vi skapar livskraft, gemenskap och njutning!
Carlsberg Sverige, som är en del av bryggerikoncernen Carlsberg Group, är Sveriges ledande dryckesföretag med välkända varumärken som Falcon, Carlsberg, Pripps Blå, Ramlösa, Festis och Pepsi.
Carlsberg Sverige erbjuder en internationell miljö med kunniga och entusiastiska medarbetare, nya och klassiska varumärken och en mångfald av kunder. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk och hög kvalitet. Med produkter som har en historia som sträcker sig längre än 300 år tillbaka i tiden, och en portfölj som består av mer än 60 starka varumärken och över 400 unika produkter är vi ledande på den svenska dryckesmarknaden.
Huvudkontoret finns i Stockholm. På bryggeriet i Falkenberg produceras öl och läsk, och i Ramlösa tillverkas vatten.
Nu söker vi en Project Manager till marknadsavdelningen. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Bromma, Stockholm och du kommer att rapportera till Marketing Development Manager. Som Project Manager kommer du att vara en del av ett dynamiskt team.
Publiceringsdatum2010-10-20Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifterna sprider sig över ett brett spektra affärsutvecklingsområden. En gemensam nämnare är att de innebär att analysera och dra slutsatser ur ofta komplexa underlag och presentera resultaten på ett pedagogiskt sätt. Specifika arbetsuppgifter kommer bl. a vara:
• Utveckla Price/pack strategi
• Rekommendera/validera nya produkter och kategorier (definiera "white space")
• Följa upp och skapa verktyg för uppföljning av lanseringar och andra initiativ
• Analysera/utvärdera ROMI (return on marketing investment)
• Delta i tvärfunktionella projekt i syfte att utveckla marknadsförings- och försäljningsprocesser
• Bistå market research med analyser av marknadsdata rapportering
Profil:
• Universitetsutbildning eller motsvarande
• 2-3 års adekvat arbetslivserfarenhet
• Mycket god analytisk förmåga
• Mycket god kunskap inom Office-paketet (främst Excel)
• Erfarenhet inom AC Nielsen är önskvärt
• Kunskap om svenska restaurangbranschen och dagligvaruhandeln är ett plus men inget krav
• Fungera friktionsfritt såväl självständigt som i grupp
• Du ska vara ambitiös, engagerad, drivande och villig att "go the extra mile"
• God samarbetsförmåga även krossfunktionellt
• Sinne för affärer och duktig på att fånga upp trender och signaler
Marknadsstaben befinner sig ständigt i händelsernas centrum så vi söker en dig som trivs med tempo och variation samt att prestera mot deadlines med ibland snäva tidsmarginaler.
Du ska drivas av utmaningar samt vara högpresterande och ambitiös vilket i framtiden kan leda till utveckling internt.
Har du ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Teljstedt på tel. 0708 64 77 41.
Du är välkommen med din ansökan senast 30 november 2010. Urval och intervjuer sker löpande. Detta innebär att rekryteringen kan komma att stängas innan sista ansökningsdag.
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-11-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktKarin Teljstedt, +46 708647741
FöretagCarlsberg Sverige AB
AdressCarlsberg Sverige AB
Bryggerivägen 10
16186 Stockholm
Jobbnummer 758651
Observera att sista ansökningsdag har passerat.