Project/Business Controller till Mycronic!

Academic Work Sweden AB / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Mycronic är ett företag i framkant av elektronikindustrin och både utvecklar och tillverkar världsledande produktionsutrustning för elektronik- och bildskärmsprodukter. Med anledning av den tillväxt man nu befinner sig i behöver vi stärka upp teamet inom Pattern Generator (PG) Divisionen med en Project/Business Controller. Här blir du en del av ett framgångsrikt företag där du med din ekonomibakgrund får möjligheten att växa såväl i din roll som inom bolaget!

OM TJÄNSTEN
Mycronic är ett svenskt bolag som i över 40 år har utvecklat och tillverkat elektronik- och displaytillverkare och har idag kunder och distributörer i fler än 50 länder världen över. Alla högupplösta skärmar du ser, oavsett om det är TV, telefon, surfplatta, Apple Watch etc. så är de tillverkade med Mycronics maskiner och tillväxtresan fortsätter! Som Controller tillhör du ett mindre team om en till controller och Head of Finance inom divisionen och utöver ditt närmsta team samarbetar du nära med affärsfunktionerna inom såväl operations, IT och R&D. Du kommer att ingå i det globala ekonomiteamet för divisionen och således också ha kontakt med dina kollegor i Sydkorea och Japan. Detta är en roll för dig som trivs med frihet under ansvar, som vill bidra med dina idéer och som gärna bidrar i arbetet med att utveckla processer och rutiner inom ekonomiområdet.

Du erbjuds
• Möjligheten att komma in i ett stabilt, världsledande bolag som befinner sig i en stark tillväxtfas. Mycronic har huvudkontor och de flesta funktioner i Stockholm där du jobbar men där du ändå får befinna dig i en global kontext med kollegor över hela världen.
• Möjlighet att vara med och påverka din roll
• Ett företag med en öppen och välkomnande atmosfär och kollegor med olika bakgrund och från olika kulturer

Publiceringsdatum
2024-01-13

Dina arbetsuppgifter
Rollen är bred och du kommer ha flertalet olika kontaktytor inom organisationen, såväl i Sverige som globalt. En viktig del av arbetet är att stärka samarbetet inom ekonomifunktionen i divisionen genom att nätverka och dela med dig av kunskap. Du kommer att ha en mycket viktig roll när det kommer till att bistå i planeringsprocessen för divisionen, stötta upp vid månadsbokslut och även ekonomisk analys.

Vidare kommer du exempelvis...

• Besvara frågor från organisationen kopplat till ekonomin i olika projekt. Det kan exempelvis handla om var kostnaderna kommer ifrån i produktionen till hur leverantörskostnader ska bokföras till hur tidredovisningen ska göras när man tagit hjälp av resurser i dotterbolag.
• Utveckla processer och rutiner inom ekonomiområdet.

VI SÖKER DIG SOM
Detta är en perfekt roll för dig som exempelvis jobbat inom redovisning innan och är nyfiken på att jobba mer med controlling och verksamhetsstyrning. Med den bakgrunden tror vi att du både har mycket att bidra med men också kommer känna att du kan lära dig och utvecklas mycket! I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dig som person, ditt intresse för tjänsten och Mycronic som företag. Motivera väl i din ansökan varför du valt att söka. Vidare har du...

• En eftergymnasial utbildning inom ekonomi, förslagsvis mot redovisning och/eller ekonomistyrning
• Några års arbetslivserfarenhet inom redovisning och/eller liknande arbetsuppgifter som i denna roll
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Mycket goda kunskaper i engelska då det är Mycronics koncernspråk
• Har du kunskaper i Power BI eller vana av att arbeta i ERP system generellt eller M3 specifikt så ser vi det som meriterande men inget krav
• Erfarenhet från liknande eller närliggande position i ett producerande bolag ses också som ett plus

Övrig information
• Start: Enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid
• Placering: Täby med möjlighet till ett par dagar remote
• Kontaktuppgifter: Johanna Sörell, Recruitment Consultant, johanna.sorell@academicwork.se
• Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Mycronics önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
• Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
• OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail. Sök tjänsten genom att klicka på "ansök här" nedan.

Rekryteringsprocessen
• Telefonintervju med Academic Work
• Djupintervju med Academic Work, personlighetstest + problemlösningstest
• Intervjuer med Mycronic
• Referenstagning + beslut

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Mycronic på deras hemsida: https://www.mycronic.com/

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15101087".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
8390039

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: