Programsekreterare vid lärarutbildningen
Södertörns högskola / Administratörsjobb / Huddinge
2017-10-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Programsekreterare vid lärarutbildningen" (publicerad 2017-10-11) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södertörns högskola i Huddinge,
Stockholm,
Haninge eller i
hela Sverige Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. På högskolan finns drygt 11 000 studenter, cirka 70 program och 270 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också polisutbildning och lärarutbildning med interkulturell profil. Mycket av forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande. De som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar. Här korsbefruktas verklighet och vetenskap.
Det övergripande ansvaret för lärarutbildningen ligger hos den akademiska ledaren. Lärarutbildningens administration är placerad vid Programkansliet för Lärarutbildningen och leds av en administrativ chef. Inom lärarutbildningens administration arbetar idag 13 personer med att ge administrativt stöd till samtliga utbildningar. Programsekreterarna jobbar i nära samarbete med lärare från hela högskolan. Lärarutbildningen innehåller många olika aktiviteter som måste schemaläggas och som kräver samordning.
Som programsekreterare kommer du att vara spindeln i nätet och samordna detta.
Arbetsuppgifterna består i huvudsak av:
• Lokalbokning
• Tentamenshantering
• Betygsrapportering
• Administration av kursvärderingar
• Information till studenter
• Antagnings- och behörighetsfrågor
• Enskilda studentärenden
• Bemanning av utbildningsexpedition
• Administration kring kursplaner och kurslitteratur
• Sekreterare i styrelser/råd inkl. mötesadministration
• Redaktör för delar av lärarutbildningens hemsida
• Även andra för programkansliets gemensamma uppgifter kan ingå i arbetet
Publiceringsdatum2017-10-06Kvalifikationer• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, helst från arbete inom högskola eller universitet
• Gymnasieexamen. Högskoleutbildning är meriterande
• Administrativ skicklighet
• God samarbetsförmåga
• Hög serviceförmåga
• Förmåga att samverka med olika parter vid högskolan
• Förmåga att arbeta självständigt
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
• Van vid att arbeta i Officepaketet.
Arbetsbelastningen är periodvis hög och stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper såsom prioriteringsförmåga, , initiativförmåga och noggrannhet.
Anställning
Anställningen omfattar heltid och är en allmän visstidsanställning på ett år.
Tillträde enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista ansökningsdag är den 27 oktober.
Ytterligare upplysningar
Tom Summanen , Administrativ chef ,
tom.summanen@sh.se, 08-608 52 59
Tomas Englund, Personalhandläggare,
tomas.englund@sh.se, 08-508 44 44
Facklig kontaktSACO: Antonia Ribbing, tel: 070 -602 87 61,
antonia.ribbing@sh.seST: Jonatan Spejare tel: 08 -608 40 94,
jonatan.spejare@sh.seSEKO: Henry Wölling tel: 08 -524 840 84,
henry.wolling@ki.seSödertörns högskola har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
För att få mer information om anställningen och för ansökan via högskolans webbplats var vänlig klicka nedan på länken 'Ansök på arbetsgivarens webbplats'
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSödertörns Högskola
AdressSödertörns Högskola
Alfred Nobels Allé 7
14189 Huddinge
KontorsadressAlfred Nobels Allé 7
Jobbnummer 3737478
Observera att sista ansökningsdag har passerat.