Program-/bokningsassistent, vikariat, Vasamuseet

Statens Maritima Museer / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Maritima Museer i Stockholm, Gävle, Karlskrona eller i hela Sverige

Statens maritima och transporthistoriska museer (SMTM) arbetar med det maritima och transporthistoriska kulturarvet för att vidga människors världsbild, genom kunskap, upplevelser och engagemang. Vi driver och utvecklar Marinmuseum, Sjöhistoriska museet, Vasamuseet samt Järnvägsmuseet.



Publiceringsdatum
2019-03-27

Om företaget
Vasamuseet är ett av Sveriges mest kända besöksmål för en internationell publik och visar det bärgade och restaurerade skeppet Vasa för närmare 1,5 miljoner besökare årligen. Våra besökare kommer från hela världen och genom ett engagerat och personligt möte skapar vi ett minne för livet hos dem.



Om tjänsten
Tjänsten är placerad vid Besöksutvecklingsenheten och under lågsäsong september-april är arbetet i huvudsak operativt utförande av museets programverksamhet och under maj-augusti tillhör du teamet för evenemangs- och bokningsarbete. En viss överlappning av rollerna kan ske i skiftet. Som programassistent arbetar du med den operativa planeringen och genomförandet av programverksamheten. Du koordinerar och planerar programpunkter i samarbete med externa parter och museets programansvarig. Du kommer arbeta med att lägga in information om programmen i våra digitala system och även digital information till våra besökare.

Som bokningsassistent arbetar du både med bokningar av evenemang, pedagogiska program och guidade visningar. Du tillhandahåller service och information till museets dagbesökare; turister, skolor och grupper av olika storlekar. Du sköter bokningsprocessen från inledande offertförfrågan och planering till genomförande av evenemang. Du är delaktig i planering av evenemang i dialog med museets interna funktioner. Du kommer även vara på plats vid genomförandet av vissa evenemang.



Bakgrund
Du ska ha avslutad gymnasieutbildning och har erfarenhet av program- och evenemangsverksamhet, eller erfarenhet vi bedömer likvärdigt. Du har tidigare arbetat med service och har erfarenhet av administrativt arbete. Du har erfarenhet av digitala bokningssystem och är van vid att arbeta med teknik som används vid presentationer och föredrag. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av besöksmottagning i en internationell miljö. Kunskaper i våra största besöksspråk spanska, tyska, ryska, italienska och franska är meriterande. Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av musei- och kultursektorn. Kunskap i Microsoft Dynamics är meriterande.



Dina egenskaper

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas i rollen bör du vara:

Serviceorienterad: Du är välkomnande, samarbetsvillig och beredd att göra det lilla extra för våra kunder och besökare.

Utåtriktad: Du är kommunikativ, bekväm inför grupper och kan sälja in våra evenemang till potentiella kunder.

Stresstålig: Du arbetar strukturerat utan att slarva med detaljer, hanterar tidspress och arbetstoppar effektivt och kan prioritera i ditt arbete.

Ansvarstagande: Du är noggrann, tar egna initiativ och får saker gjorda.

Lösningsorienterad: Du har en positiv inställning och tar tillvara på möjligheter.



Anställning

Vikariat, heltid till och med 2019-12-31. Dagtid, vardagar, men tjänstgöring kvällar och helger ingår. Ob-tillägg utgår för kvälls- och helgarbete. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.



Ersättning
Månadslön med ersättning för obekväm arbetstid enligt avtal. Vi tillämpar individuell och differentierad lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan.



Kontaktperson för detta jobb
Katarina Litzén, Enhetschef: 08-519 548 38



Facklig kontakt
Emma Hejninger, ST: 08-519 548 59

Johan Löfgren, SACO: 0455- 35 93 74



Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast 10 april genom att registrera dig via länken till vår hemsida. Intervjuer är planerade att hållas under vecka 17.



Övriga upplysningar

Statens maritima och transporthistoriska museer är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. SMTM har som målsättning att i personalsammansättningen spegla den mångfald som finns i samhället. Har du rätt kompetens är du intressant för oss, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning sexuell läggning eller ålder.

SMTM har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringsföretag och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön. Vi tillämpar individuell och differentierad lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Maritima Museer

Adress
Statens Maritima Museer
Box 27131
102 52 Stockholm
10252 Stockholm

Kontorsadress
Galärvarvsvägen 14
11521 Stockholm

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Statens Maritima Museer

Jobbnummer
4693943

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Maritima Museer

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Maritima Museer: