Program Training Coordinator till vår kund i Huskvarna

Quest Consulting Sverige AB / Administratörsjobb / Jönköping
2024-10-01


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Jönköping, Skövde, Borås, Mjölby, Lidköping eller i hela Sverige

Uppdragsbeskrivning

Vår kund behöver förstärka sitt team med tre Program Training Coordinators inför implementeringen av SAP S/4 HANA. I rollen kommer du att samarbeta med olika intressenter för att identifiera utbildningsbehov och utvecklingsplaner för både team och individer. Du ansvarar för att planera, samordna och genomföra utbildningsprogram, från start till slut.Uppdragsbeskrivning

Vi söker dig som har ett strukturerat arbetssätt, är en god kommunikatör och kan anpassa din kommunikation efter målgruppen. Du har förmågan att prioritera teamets leveranser och hantera flera uppgifter samtidigt. Erfarenhet av att arbeta med olika typer av utbildningar, som systemutbildning, ledarskapsträning och utveckling av mjuka färdigheter, är meriterande.

Som Program Training Coordinator kommer du att vara ansvarig för att säkerställa deltagarnas lärande och utveckling genom hela projektet.

Publiceringsdatum
2024-10-01

Dina arbetsuppgifter
Tillsammans med teamledaren ta fram årliga utbildningsplaner för olika användargrupper inom programmet.
Marknadsföra utbildningar till deltagare och ge tydlig information om kommande sessioner.
Genomföra behovsanalyser inom organisationen för att identifiera eventuella kompetens- eller kunskapsbrister.
Samla in och sammanställa feedback från både utbildare och deltagare efter varje utbildningstillfälle.
Hålla utbildningsmaterial och kursplaner uppdaterade samt hantera utbildningsregister.
Säkerställa tillgång till utbildningslokaler, catering och utrustning, både internt och externt.
Kommunicera med deltagare inför utbildningar via e-post och Sharepoint.
Samordna med utbildare för att säkerställa att utbildningsmaterial och upplägg är på plats.
Hantera NextGen PLM-utbildningsinkorgen.
Koordinera deltagarnas åtkomst till utbildningsmiljön.

Skallkrav:

Mycket god organisatorisk förmåga och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.
Ansvarskänsla för både individuella och teamets leveranser.
God kommunikationsförmåga och förmåga att anpassa kommunikationen till olika målgrupper.
Erfarenhet av att samordna flera evenemang i en företagsmiljö.
Lätt för att ta till dig nya digitala verktyg och lärplattformar.
Erfarenhet av att driva hela utbildningsprocessen, från behovsanalys till uppföljning och utvärdering.
Kännedom om både traditionella och moderna metoder för utbildning.
Relevant utbildning inom pedagogik, HR eller liknande.
Goda kunskaper i MS Office.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om företaget
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659), https://quest.se/

Jobbnummer
8929766

Prenumerera på jobb från Quest Consulting Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Quest Consulting Sverige AB: